اشتراک گذاری

چرا تلویزیون روشن نمی شود؟

چرا تلویزیون روشن نمی شود؟ یا علت روشن نشدن تلویزیون در چیست؟ وقتی با صفحه سیاه این جعبه جادویی روبه رو می شوید و هر آنچه را که می دانید پیاده می کنید تا تصویر تلویزیون شما برگردد و بتوانید از دستگاه خود استفاده کنید، اما موفق نمی شود؛ بی تردید خسته و کلافه به دنبال پاسخ سوال چرا تلویزیون روشن نمی شود؟  در چنین شرایطی خیلی قدرت مانور نخواهید داشت، زیرا این مشکل می تواند ریشه در مسائل گوناگونی داشته باشد که تشخیص آن از عهده کاربر خارج است و بدون شک باید به یک مرکز معتبر تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید.

تنها یک تعمیرکار و تکنسین ماهر تلویزیون است که می تواند ریشه این اختلال را به درستی کشف و مسیر دقیق تعمیر و ترمیم و بهبودی دستگاه را انتخاب و اجرا کند. پس توصیه می کنیم وقتی تلویزیون روشن نمی شود و شما موارد پایه و ابتدایی نظیر اتصال به منبع برق، تنظیمات آنتن و اینگونه موارد را بررسی کردید و همچنان مشکل پایدار است؛ دست نگه دارید و درخواست کمک کنید.

علت روشن نشدن تلویزیون

علت های روشن نشدن تلویزیون

  1. ویروسی شدن مین برد تلویزیون

  2. خرابی برد پاور تلویزیون 

  3. خرابی سی پی یو  

شرح علت های روشن نشدن تلویزیون 

وقتی تلویزیون روشن نمی شود، مرکز تعمیرات تلویزیون قطعات مختلف این دستگاه را بررسی می کند. فرسودگی قطعات اولین و مهمترین  علت روشن نشدن تلویزیون است. تشخیص شدت فرسودگی با تعمیرکار است. معمولا با تعویض یا به روزرسانی این قطعات مشکل خواهد شد. البته ویروسی شدن مین برد در روشن نشدن تلویزیون نیز می تواند دخیل باشد. 

این ویروس ها از اجرای درست برنامه های تی وی و روشن شدن آن جلوگیری می کنند. ممکن است کاربر به هیچ وجه از وجود این ویروس ها مطلع نباشد، تنها تعمیرکار نرم افزا تلویزیون است که می تواند وجود این ویروس ها را تایید کند و شدت آسیبی که به دستگاه وارد کرده اند را مشخص نماید. 

توصیه اکید این است که برای جلوگیری از بروز چنین حالتی قبل از استفاده از فلش مموری حتما آن را ویروس کشی کنید. همچنین وقتی تلویزیون روشن نمی شود، خراب و نامرغوب بودن کابل hdmi نیز می تواند زمینه ساز این مشکل باشد؛ همواره به یاد داشته باشید که این کابل را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنید تا با چنین مشکلی روبه رو نشوید.

روشن نشدن تلویزیون به علت ویروسی شدن مین برد تلویزیون

از جمله دلایلی که باعث روشن نشدن تلويزيون مي شود ، ویروسی شدن مين برد تلويزيون است. قالبا ویروسی شدن در تلویزیون های اندروید و اسمارت اتفاق می افتد.

جهت جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون، حتما قبل از استفاده فلش مموری و هارد دیسک آن را ویروس کشی کنید. در صورتی که تلویزیون شما ویروسی شود، برنامه شروع به کار تلویزیون دچار مشکل می شود، به همین علت هنگامی که دکمه روشن شدن تلویزیون را می زنید، چراغ پاور تلویزیون چشمک می زند ولی تلویزیون روشن نمی شود.

تعمیر روشن نشدن تلویزیون با مشکل ویروسی شدن

در صورتی که تلویزیون شما ویروسی شود، برای تعمیر تلویزیون باید آی سی برنامه تلویزیون تعویض شود، البته در بعضی موارد با آپدیت کردن تلویزیون مشکل برطرف می شود. با توجه به مشکلی که ویروس برای تلویزیون به وجود می آورد، نوع تعمیر تلویزیون متفاوت است.

طبق تحقيقاتي که توسط کارشناسان انجام شده اتصال تلويزيون هوشمند به اينترنت مي تواند باعث هک سيستم شود. با توجه به افزايش دانلود انواع فيلم ها از اينترنت و محبوبيت پيدا کردن انواع کانال هاي تلويزيوني که با اتصال به اينترنت قابل دسترسي هستند احتمال آلوده شدن تلويزيون به ويروس وجود دارد.

با توجه به نکات ذکر شده بهتر است که در ماه یک بار تلویزیون خود را اسکن کنید تا از ویروسی شدن آن جلوگیری نمایید. بهتر است قبل از اتصال هارد و فلش مموری آن را ویروس کشی کنید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیر روشن شدن تلویزیون به علت خرابی برد پاور

اولین نشانه خرابی برد پاور تلویزیون چشمک زدن ال ای دی است ، برخی از مدل های تلویزیون دارای عیب یاب داخلی بوده و در صورت خرابی با چشمک زدن ال ای دی خرابی برد پاور را به کاربر اطلاع می دهند. علامت بعدی دیر روشن شدن تلویزیون است، این مشکل اغلب در اثر خرابی برد پاور اتفاق می افتد. روشن نشدن تلویزیون و یا خاموش شدن ناگهانی آن نیز از دیگر علائم مربوط به خرابی برد پاور می باشد، البته بعضی از این علائم با علائم مربوط به خرابی مین برد تلویزیون مشترک هستند و تشخیص آن به عهده ی تعمیرکار متخصص تلویزیون است.

این مطلب برای شما مفید است : خاموش شدن ناگهانی تلویزیون 

دیر روشن شدن تلویزیون به علت خرابی برد پاور

روشن نشدن تلویزیون  به علت خرابی cpu مین برد

مین برد تلویزیون از اجزای مختلفی تشکیل شده که مهم ترین بخش آن cpu و آی سی فلش یا همان برنامه است. در صورت روشن نشدن تلویزیون با علت خرابی سی پی یو مین برد، باید ابتدا این مشکل توسط تعمیرکار تلویزیون مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد. سپس تعمیرات تلویزیون انجام شود.

حالت های مختلف روشن نشدن تلویزیون

تلویزیون روشن نمی شود اما چراغ استندبای روشن است

روشن شدن چراغ استندبای هنگامی که تلویزیون خاموش است، طبیعی است (به شرط اینکه تلویزیون به پریز وصل باشد و برق دریافت کند). اما اگر هر چه تلاش می کنید تلویزیون روشن نمی شود، تنها موردی که می ماند ریموت کنترل است.

در این مورد بیشترین احتمال ایراد ریموت کنترل یا باتری آن است. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا باتری کنترل را تعویض کنید. همچنین خود ریموت کنترل می‌تواند خراب شده باشد یا چیزی مانع عبور سیگنال مادون قرمز شده باشد، ای پی بردن به این که علت روشن نشدن تلویزیون از ریموت کنترل است یا خیر، سعی کنید تلویزیون خود را بدون ریموت روشن کنید. موقعیت دکمه پاور بسته به مدل تلویزیون شما متفاوت است. این دکمه معمولا در قسمت کناری یا پشت دستگاه قرار دارد. اگر تلویزیون روشن شد یعنی مشکل از کنترل تلویزیون است که یا به تعویض باتری نیاز دارد یا باید تعمیر شود.

اگر از این طریق توانستید تلویزیون خود را روشن کنید؛ پس مشکل از ریموت کنترل شما خواهد بود. برای بررسی اینکه آیا کنترل شما کار می کند یا خیر باید اقدام به تست ریموت کنترل تلویزیون خود نمایید.

برای اطمینان تلویزیون را به مدت 30 ثانیه از برق جدا کنید. بعد آن را به یک پریز برق دیگر که از سلامت آن مطمئن هستید وصل کنید. اگر تلویزیون روشن نمی شود لازم است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

تلویزیون روشن نمی شود و چراغ استندبای خاموش است

بدون استفاده از ریموت، یکی از دکمه های تلویزیون را بفشارید. با فشار یکی از دکمه های تلویزیون بدون استفاده از ریموت کنترل ، عملکرد تلویزیون را تست کنید. اگر هنگام کار با کنترل، چیزی روی صفحه ظاهر می شود، این تایید می کند که تلویزیون شما روشن است. در صورتی که چیزی روی صفحه ظاهر نمی شود، احتمالا ریموت کنترل شما مشکل دارد و باید آن را بررسی کنید. به مدت سی ثانیه تلویزیون را از برق بکشید و آن را به یک پریز برق دیگر که مطمئن هستید درست است وصل کنید.

اگر چراغ استندبای روشن شود (چه چشمک نزند و چه چشمک بزند)، تلویزیون شما در حال دریافت برق است و احتمالاً روشن می شود. این موضوع نشان می دهد که در خروجی اصلی یا در صورت استفاده از محافظ برق، مشکلی وجود دارد.

تلویزون روشن نمی شود و چراغ استندبای چشمک می زند

ممکن است محافظ برق فرسوده شده و از بین رفته باشد و ولتاژ لازم برای تلویزیون شما را تامین نکند، در نتیجه تلویزیون روشن نمی شود و چراغ استند بای مرتب چشمک می زند. اما اگر از سالم بودن محافظ برق تلویزیون خود مطمئن هستید، احتمالا تلویزیون شما مشکل فنی دارد و بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی گیر کردن تلویزیون روی حالت استندبای را مطالعه نمایید.

تلویزون روشن نمی شود و چراغ استندبای چشمک می زند

ریست کردن برای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون

ممکن است مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی، سامسونگ و دیگر برندها با ریست کردن حل شود، برای ریست کردن تلویزیون خود دو شاخه تلویزیون را از جریان برق جدا کنید؛ دکمه پاور (خاموش/روشن) تلویزیون را حداقل 10 ثانیه نگه دارید ؛ چند دقیقه منتظر بمانید و بعد کابل تلویزیون را به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

سوالات متداول کاربران در مورد روشن نشدن تلویزیون

چگونه مشکل روشن نشدن تلویزیون را عیب یابی کنم؟

  • مطمئن شوید که تلویزیون به برق متصل است و سیم برق سالم است.
  • مطمئن شوید که باتری ریموت کنترل سالم است و کلیدها به درستی کار می کنند.
  • تلویزیون را به منبع ورودی مناسب متصل کنید و کابل ورودی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است.
  • تلویزیون را ریست کنید. برای این کار، دکمه پاور تلویزیون را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • اگر تلویزیون روشن نشد، لازم است برای ثبت درخواست تعمیرات اقدام نمایید.

چطوراز روشن نشدن تلویزیون جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از روشن نشدن تلویزیون، نکات زیر را رعایت کنید:

  • تلویزیون را به طور صحیح به برق متصل کنید.
  • باتری ریموت کنترل را به طور منظم تعویض کنید.
  • تلویزیون را به منبع ورودی مناسب متصل کنید و از کابل های سالم استفاده کنید.
  • تلویزیون را به طور منظم تمیز کنید تا از ورود گرد و غبار و کثیفی به آن جلوگیری شود.

تعمیر تلویزیونی که روشن نمی شود

وقتی تلویزیون روشن نمی شود، ابتدا باید عیب یابی دقیقی از علت این اختلال صورت بگیرد. سپس وارد فاز تعمیرات شد. گاهی نیز شدت اختلال تا حدی است که تعمیرکار مجبور است از مسیر تعویض مشکل را حل کند. در هر صورت عیب یابی درست کمک می کند تا منشا مشکل به وجود آمده به درستی شناسایی شود و تعمیر از مسیر صحیح پیش گرفته شود. 

در مرکز تعمیرات تلویزیون با استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، بهترین و با کیفیت ترین خدمات تعمیراتی اجرا می شود. متخصصان این مرکز به دلیل آشنایی با ساختار کلی و تکنولوژی های به کار رفته در انواع تلویزیون ها خدماتی منحصر به فرد را به کاربر اراده می دهند.

تعمیر تلویزیونی که روشن نمی شود

تعمیر تلویزیون در منزل

سرویس تعمیر تلویزیون در منزل در اختیار همه کاربران است تا بدون دغدغه و نگرانی دستگاه خود را عیب یابی و تعمیر کنند. همه ما به خوبی می دانیم که با خرابی تلویزیون سوای دغدغه تعمیر و ترمیم آن، اینکه دستگاه را چگونه به مرکز تعمیراتی منتقل کنیم، مشکل بزرگی است. به همین دلیل است که به کمک مرکز سخت افزار ایران سرویس تعمیر تلویزیون در منزل راه اندازی شده است. 

در این سرویس تعمیرکار مربوطه برای ارائه خدمات مورد نظر در منزل شما حاضر می شود و هر آنچه را که برای بازگشت سلامت دستگاه لازم باشد، انجام می دهد. با استفاده از این سرویس در کنار اینکه ریسک حمل و جابه جایی این دستگاه را متحمل نمی شوید، با صرف هزینه و زمان کمتر بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت می کنید و خود نیز شخصا بر نحوه تعمیر دستگاه نظارت خواهید داشت. برای استفاده از سرویس تعمیر تلویزیون در منزل در تماس خود، تمایل استفاده از این سرویس را عنوان کنید و منتظر بمانید تا پس از انجام هماهنگی های اولیه در اسرع وقت، تعمیرکار در محل شما حاضر شود.

3/5 (7 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩