تعمیرات مانیتور دل

تعمیرات مانیتور دل، از آن دسته خدمات ترمیمی است که مهارت و تخصص خاص خود را می طلبد. نمایندگی رسمی دل، ضمن توجه به حساسیت های موجود در مانیتور و بخش های آن، از تکنسین های بسیار مجربی در تعمیر این قطعه استفاده می کند. ضمن اینکه برای هرچه بهتر ارائه دادن خدمات مذکور، واحد تعمیرات به پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا در زمینه ی تعمیرات مانیتور دل مجهز شده است. کاربران تلویزیون و به خصوص مدل های جدیدتر این محصول، باید اطلاعات جامعی در خصوص انواع مشکلات این دستگاه داشته باشند. ما در این مطلب، به ارائه ی نکات کاربردی در مورد تعمیرات مانیتور دل می پردازیم.

تعمیرات مانیتور دل در محل

قطعه ی اصلی در تعمیر مانیتور دل

به عنوان اصلی ترین قطعه در تعمیرات مانیتور دل، باید به پنل این بخش اشاره نمود. این قطعه، ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شده و باعث بروز اختلالاتی در عملکرد مانیتور گردد. نکته ی حائز اهمیت در این خصوص، گرانبها بودن پنل است. به عبارت دیگر، پنل به عنوان پربها ترین قطعه در انواع تلویزیون شناخته شده و بیشتر بار ارزش دستگاه بر دوش این قطعه می باشد. همچنین از آنجا که تاثیرگذارترین بخش مانیتور نیز همین پنل است، در تعمیرات مانیتور اهمیت ویژه ای دارد. توجه داشته باشید که ترمیم و یا تعویض پنل در فرآیند تعمیرات مانیتور دل، نیازمند مهارت بسیار بالایی بوده و به هیچ عنوان نباید توسط افراد مبتدی انجام گردد.

آسیب های مورد توجه در تعمیرات مانیتور دل

از آنجا که مهم ترین قطعه ی مانیتور، پنل آن می باشد، آسیب های آن نیز بیشتر مربوط به همین قطعه است. از این رو در توضیح آسیب های مورد توجه در تعمیرات مانیتور دل، به مواردی می پردازیم که ناشی از خرابی پنل هستند. این موارد عبارتند از:

عدم نمایش تصویر در مانیتور دل

گاهی‌اوقات مانیتور روشن می‌شود اما هیچ تصویری در آن نمایش داده نمی‌شود. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید اول از همه باید به سراغ یک چراغ قوه بروید و نور آن را بر روی مانیتور خود بیاندازید. اگر توانستید هاله‌ای از تصویر را در مانیتور مشاهده کنید باید بدانید که بک لایت آن با مشکل مواجه شده است و به تعمیر یا حتی تعویض نیاز دارد. اگر نتوانستید با انجام این کار تصویری را در مانیتور خود مشاهده کنید و مانیتور کاملاً سیاه بود به این معناست که پنل آن به مشکل خورده است.

بک لایت در مانیتور نقش تامین کردن نور پس‌زمینه را برعهده دارد چراکه تصاویر برای اینکه بتوانند در مانیتور نمایش داده شوند به نور پس‌زمینه نیاز دارند. پنل نیز همان صفحه‌نمایش مانیتور است که گران‌ترین قطعه این دستگاه می‌باشد. درصورت بروز چنین مشکلی برای مانیتور خود می‌توانید عیب‌یابی و تعمیرات آن را به نمایندگی تعمیرات مانیتور دل بسپارید.

روشن نشدن مانیتور دل

گاهی‌اوقات هم اصلا مانیتور روشن نمی‌شود که بتواند تصویری را نمایش دهد در این صورت یا مین برد یعنی برد اصلی مانیتور به مشکل خورده است یا منبع تغذیه یعنی برد پاور مانیتور. مین برد یکی از اصلی‌ترین قطعات مانیتور است که با برقراری ارتباط بین اجزاء و بخش‌های مختلف مانیتور وظایف و نقش هر یک از آن‌ها را نیز تامین می‌کند.

منبع تغذیه یا برد پاور نیز تامین‌کننده برق موردنیاز مانیتور است. به گونه‌ای که برق شهری را دریافت کرده و آن را به برق مورد نیاز برای مانیتور تبدیل کرده و از طریق مین برد به قطعات آن انتقال می‌دهد. عاملی که هم موجب خرابی مین برد و هم برد پاور می‌شود، نوسان برق است. از این‌رو توصیه می‌کنیم حتماً مانیتور خود را به محافظ برق متصل کنید.

آبخوردگی پنل

یکی از مواردی که به مانیتور آسیب جدی وارد می کند، آبخوردگی پنل است. البته آبخوردگی پنل بدان معنا نیست که آب روی مانیتور ریخته شده باشد؛ این اصطلاح، در توضیح نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش مانیتور به کار برده می شود.

وقتی مشغول تمیز کردن دستگاه خود با این مایعات هستید، به علت اسپری کردن مستقیم آن روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه می شوند. از آنجا که فلت های منتقل کننده ی اطلاعات تصویر، درست در زیر پنل تعبیه شده اند، ورود مایعات پاک کننده باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند. در نتیجه ی این فرآیند، پنل آسیب دیده و به تبع آن، نیاز به تعمیرات مانیتور دل در سریع ترین زمان ممکن خواهد بود.

شکستن ال سی دی

یکی دیگر از مواردی که کاربر را ناچار به دریافت خدمات تعمیرات مانیتور دل  می کند، شکستن این قطعه به دلایلی همچون ضربه ی شدید است. البته در اغلب موارد، امکان ترمیم مانیتور وجود نداشته و نیاز به تعویض آن است. گفتنی است که این اتفاق، ارتباطی با پنل تلویزیون ندارد؛ اما در صورتی که شدت ضربه بسیار شدید بوده و شکستگی مانیتور عمیق باشد، ممکن است پنل دستگاه نیز دچار آسیب هایی شود.

عدم واکنش صحیح پنل

گاهی در مانیتور، شاهد این مشکل هستیم که تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود. در این حالت، هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. به این اتفاق، کند شدن تصویر گفته می شود و دلیل آن، عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و نیز عدم توانایی این قطعه در پاسخگویی به پیکسل ها می باشد. در این حالت نیز، باید از طریق تعویض پنل، اقدام به تعمیرات مانیتور دل شود.

علائم مهم در تعمیرات مانیتور دل

اگر هریک از مواردی را که در ادامه می آید، در تصویر مانیتور خود مشاهده کردید، نیاز به تعمیر مانیتور این دستگاه می باشد. علائم مهم در تعمیرات مانیتور دل شامل مواردی همچون:

  • ایجاد خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر،
  • تفاوت روشنایی در دو نیمه ی راست و چپ مانیتور ،
  • خاموش شدن خود به خودی مانیتور ،
  • خاموش شدن دستگاه و چشمک زدن چراغ استندبای و نیز،
  • سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر مانیتور …

می گردند.

در صورت مشاهده ی هریک از این نشانه ها، در اسرع وقت با یک مرکز تعمیراتی معتبر تماس گرفته و درخواست تعمیرات مانیتور دل خود را داشته باشید.

واحد تعمیرات مانیتور دل

کلیه ی مراحل تعمیر مانیتور دل ، در نمایندگی این مرکز و در واحدی مجزا انجام می گردد. کارشناسان با تجربه ای در این واحد، با استفاده از ابزار پیشرفته، این قطعه را بررسی نموده و به صورت تخصصی تعمیر می نمایند.

 لازم به ذکر است که تکنسین های واحد تعمیرات مانیتور دل، کارشناسانی دوره دیده هستند که از سالها تجربه در زمینه ی تعمیرات انواع مانیتور بهره مند می باشند. این افراد، ضمن تسلط کامل بر قطعات داخلی و خارجی این دستگاه، قادر به انجام تعمیرات مانیتور دل در بالا ترین سطح کیفی می باشند.

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور  ضمن عرضه ی محصولات این شرکت، خدمات پس از فروش آنها را نیز به کاربران ارائه می دهد. این مرکز، با عمل به اصول مشتری مداری، توانسته اند اعتماد کاربران را در طول سالها فعالیت خود جلب کند. همکاران ما در این نماندگی، وظایف خود را با تعهد و مهارتی مثال زدنی انجام داده و تمام تلاش خود را می کنند تا خدمات ارائه شده، در بالاترین سطح کیفی قرار داشته باشد.

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور ، همچنین ترمیم و تعمیر محصولات این شرکت نیز انجام می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز و دریافت خدمات مورد نیاز، از طریق راه ها ی ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

واحدهای تعمیرات مانیتور

برای برطرف شدن نقایص و مشکلات انواع گوشی موبایل، تبلت، لوازم خانگی، ماشین های اداری، دوربین و… دل خود به صورت تخصصی، می توانید به واحدهای تعمیرات این نمایندگی مراجعه نمایید. این واحدها توسط مدیریت نمایندگی دل و با هدف فراهم ساختن آسایش کاربران ایجاد شده اند.

هر کدام از تولیدات کمپانی مورد بحث، در یکی از این واحدها بررسی و تعمیر می شوند. برای انجام هرچه حرفه ای تر فرایند تعمیر، این واحدها به پیشرفته ترین ابزارآلات و دستگاه های این حوزه مجهز شده اند. تکنسین ها در واحدهای تعمیرات مانیتور ، با بهره گیری از این ابزار، اقدام به ترمیم محصول شما در بالاترین سطح کیفی می نمایند.

واحد تعمیرات مانیتور ایسوس

واحد تعمیرات مانیتور ایسوس

امتیاز شما به این نوشته