اشتراک گذاری

آموزش تعمیر پاور تلویزیون

آموزش تعمیر پاور تلویزیون یکی دیگر از آموزش ها در حوزه تعمیرات تی وی است. پاور یا به اصطلاح عام تر منبع تغذیه تلویزیون بخشی از دستگاه است که انرژی مورد نیاز برای روشن شدن و روشن ماندن دستگاه را تامین می کند. با خرابی پاور، تلویزیون نمی تواند روشن شود و به اصطلاح تعمیرکاران و تکنسین ها، تلویزیون به حالت مرگ یا dead می رود.

خرابی پنل می تواند علت های مختلفی داشته باشد. این دلایل در دوره های آموزش تعمیر پاور تلویزیون به صورت ریز به ریز و جامع توضیح داده می شود. این دوره یکی از ترم های جداگانه ای است که در دوره تعمیر تلویزیون برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

آموزش تعمیر پاور تلویزیون

علائم خرابی پاور تلویزیون

اولین قدم در مسیر آموزش تعمیر پاور تلویزیون شناخت ایرادات و اختلالات رایج در پاور یا منبع تغذیه تلویزیون است. ایراد هر چه که باشد باید بر اساس آن ادامه مسیر تعمیر را تعیین کرد.

دیر روشن شدن تلویزیون

دیر روشن شدن تلویزیون ریشه در خرابی پاور و برد پاور دارد. در دوره های آموزش تعمیر پاور تلویزیون یک برد خراب به داوطلب داده می شود و از او خواسته می شود بر اساس آنچه که آموزش دیده است، تجربه آموزی کند و برد معیوب را تعمیر کند. برای اجرای این تعمیر به ابزار تخصصی نیاز است که در تعمیرگاه آموزشی در اختیار کاربران قرار داده می شود.

خراب شدن ترانزیستور های پاور

ترانزیستور های خراب پاور را باید تعویض کنید. چگونگی این تعویض توسط کارشناسان واحد آموزش تعمیر پاور تلویزیون به داوطلب آموزش داده می شود. بد نیست بدانید که در برخی از پاور ها STR به کار رفته ممکن است، نایاب باشد، در این صورت برد پاور باید تعویض شود.

چشمک زدن چراغ LED تلویزیون و روشن نشدن آن

این مشکل هم در تی وی مربوط به خرابی بخش پاور است. لازم است پاور تلویزیون مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال همواره این احتمال نیز وجود دارد که این خرابی به دلیل خرابی مین برد باشد. لذا لازم است بررسی ها به دقت انجام شود.

روشن نشدن تلویزیون و توقف بر روی چراغ پاور

کارشناسان واحد آموزش تعمیر پاور تلویزیون برای شما بیشتر توضیح می دهند که این نوع از خرابی بیشتر در تلویزیون های ال سی دی دیده می شود و باز هم ریشه در خرابی برد پاور دارد. در حالی که در تلویزیون های ال ای دی بیشتر مربوط به مین برد است.

خاموش شدن اتوماتیک تلویزیون پس از چند ساعت

این خرابی هم بیشتر مربوط به برد پاور تلویزیون است. در دوره های آموزش تعمیر پاور تلویزیون، اساتید مربوطه، برد و اجزای مربوط به آن را به طور کلی برای داوطلبان تشریح می کنند.

خاموش شدن کامل تلویزیون

خاموش شدن کامل تلویزیون یا همان حالت مرگ یا DEAD هم ریشه در خرابی پاور تی وی دارد. دوره جداگانه آموزش تعمیر پاور تلویزیون به شما یاد می دهد که چگونه این مشکلات را مدیریت کنید و مسیر درست را برای اجرای تعمیرات انتخاب و اجرا نمایید.

علائم خرابی پاور تلویزیون

فیلم آموزش تعمیر پاور تلویزیون

تعمیر پاور تلویزیون یک کار تخصصی است و به مهارت ویژه نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است که برای انجام این کار، از  فیلم آموزش تعمیر پاور تلویزیون کمک بگیرید. در این فیلم، مراحل مختلف باز و بسته کردن و ترمیم و تعویض پاور را مشاهده می کنید تا با روند کار به صورت تصویری و دقیق آشنا شوید. البته حتی با مشاهده فیلم آموزش تعمیر منبع تغذیه تلویزیون، بازهم توصیه ما این است که برای ترمیم این قطعه و احیانا تعویض آن، از تکنسین های مجرب تعمیر تلویزیون کمک بگیرید. 

کیفیت دوره های آموزش تعمیر پاور تلویزیون چگونه است؟

همه ما می دانیم که اگر آموزش درست و اصولی انجام شود، می تواند مفید و کاربردی باشد. در غیر این صورت فقط و فقط هدر دادن وقت است. به همین دلیل است که واحد تخصصی آموزش تعمیر پاور تلویزیون همواره در تلاش است تا همه نکات ریز و درشت در این حوزه از تعمیرات تلویزیون را به داوطلبان خود آموزش بدهد. این آموزش ها هم به صورت تئوری است و هم به صورت عملی. ابتدا مباحث تئوریک در قالب نکات آموزشی به کاربر ارائه می شود و پس از آن کاربر در تعمیرگاه مربوطه هر آنچه را که به طور نظری آموزش دیده است، به شکل عملی پیاده خواهد کرد. کیفیت خدمات آموزش تعمیر پاور تلویزیون در حد استاندارد های جهانی است. در پایان دوره یک کاربر عادی به یک تعمیرکار قابل تبدیل خواهد شد.

سوالات متداول در موزد آموزش تعمیر پاور تلویزیون

هدف از آموزش تعمیر پاور تلویزیون چیست؟

هدف از آموزش تعمیر پاور تلویزیون، تربیت تعمیرکاران ماهر و متخصص در زمینه تعمیر پاور تلویزیون است. این دوره آموزشی برای افرادی که علاقه مند به یادگیری تعمیرات تلویزیون هستند و یا قصد راه اندازی یک تعمیرگاه تلویزیون را دارند، مناسب است.

سرفصل های آموزش تعمیر پاور تلویزیون چیست؟

سرفصل های آموزش تعمیر پاور تلویزیون معمولاً شامل موارد زیر است:

  • آشنایی با مفاهیم پایه الکترونیک
  • آشنایی با ساختار و عملکرد پاور تلویزیون
  • عیب یابی پاور تلویزیون
  • تعمیر خرابی های شایع پاور تلویزیون
  • تعویض قطعات معیوب پاور تلویزیون
4.1/5 (8 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩