اشتراک گذاری

تعویض پنل تلویزیون ال سی دی

تعویض پنل تلویزیون ال سی دی، در واقع آخرین راهکار پیشنهادیِ کارشناسان تعمیر، به آندسته از مراجعانی است که پنل آنها شکسته شده و یا دچار آسیب جدی شده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل تلویزیون (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون را ضروری می سازند .) به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه رفع آنها در این حالت، تعویض پنل تلویزیون ال سی دی است.

تعویض پنل تلویزیون ال سی دی

نکات مهم تعویض پنل تلویزیون ال سی دی

تعویض پنل تلویزیون ال سی دی معمولاً گزینه انتخابی آندسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی نیز دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، بنابراین تصمیم به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون می گیرد.

به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها گزینه پیش رو، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تخصصی تلویزیون است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه –که دچار خرابی شده‌اند- غالباً در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نشده است.  همین موضوع سبب می‌شود تا تعمیرکار با بروز شکستگی در پنل، چاره‌ای جز تعویض آن نداشته باشد.

نکته: به تعمیرکاران توصیه می‌شود در صورت درستی یکی از موارد زیر از اقدام به تعویض پنل تلویزیون ال سی دی خودداری کنند:

  • پنل LCD خیلی خوب یا سالمی جهت جایگزینی با نمونه معیوب در اختیار ندارند.
  • با نحوه کار با قابلیت خودآزمایش (self-test)، برد PSU + بک لایت، بدون اتصال آنها به مادربرد آشنایی ندارند.
  • با نحوه آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con آشنایی ندارند.
هزینه تعویض پنل تلویزیون

هزینه تعویض پنل تلویزیون ال سی دی

هزینه تعویض پنل تلویزیون ال سی دی بسته به نوع شکستگی پیش آمده و مدل تلویزیون دارد. برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نگاهی به ساختار این دستگاه بیندازیم. در تلویزیون های جدید LED و LCD، پنل تلویزیون در واقع شامل صفحه اصلی یا ماژور است که این صفحه روی یک صفحه یا پلیت قرار می گیرد. 

در پشت این صفحه لامپهای بخش بک لایت قرار دارند که در بین آنها صفحات پولاریزه نور است. وظیفه صفحات پولاریزه پخش یکنواخت نور در تمام سطح پنل است. اگر ضربه وارد شده به صفحه تلویزیون سبب شکستگی ماژور شود، امکان تعمیر آن در هیچ برند وجود ندارد و این صفحه فقط باید تعویض شود. اما اگر این شکستگی فقط در ماژور اتفاق افتاده باشد می توان فقط همان ماژور را تعویض کرد و برای تعدیل در هزینه تعمیرات تلویزیون از بک لایت و صفحات پولاریزه قبلی استفاده کرد.

نکته دیگر در باب هزینه تعویض پنل تلویزیون ال سی دی آن است که در عموم تلویزیون های ال سی دی، هزینه تعویض پنل از شرکت تولیدکننده به گونه ای تعیین می شود که با توجه به هزینه های حمل و نقل، مالیات های مختلف و … نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد ارزش تلویزیون را شامل می شود. همین موضوع سبب شده تا غالب کاربران قید تعویض پنل را بزنند و یک دستگاه جدید را جایگزین تلویزیون معیوب نمایند.

این مطب برای شما مفید است : تعمیرات مانیتور 

فیلم آموزش تعویض پنل تلویزیون

اولین نکته ای که باید در آموزش تعویض پنل تلویزیون بدانید این است که در تلویزیون های ال سی دی برد آدرس معمولا در قسمت بالای تلویزیون قرار دارد. این برد کمتر دچار آبخوردگی پنل می شود. این درحالی است که در درصد بسیار پایینی از ال سی دی ها برد آدرس در پایین قرار دارد. بسته به اینکه پنل دستگاه شما از چه مدلی است و دچار چه مشکلی شده است، مسیر تعمیر و آموزش تعویض پنل تلویزیون می تواند متفاوت باشد.

برای مثال در آن دسته از تی وی های ال سی دی که برد آدرس در قسمت پایین است و دستگاه آب خورده است، وقتی دستگاه دچار آبخوردگی می شود، آب نشت می کند و سرازیر می شود و روی فلت ها می ریزد و ارتباط فلت ها را قطع می کند.

در این شرایط در آموزش تعویض پنل تلویزیون اینگونه آمده است که برای تعمیر و تعویض پنل تلویزیون باید مقاومت ها و خازن های اسم ام دی(SMD) را بررسی و چک کنید تا از سوخته شدن یا نشدن آنها مطلع شوید. این کار را با یک مولتی متر آنالوگ یا دیجیتال انجام دهیدکه ما مدل آنالوگ ( عقربه ای) را توصیه می کنیم.

کارشناسان واحد آموزش تعویض پنل تلویزیون می گویند در درصد کمی از مواقع آبی که وارد پنل و فلت شده روی سوکتی می ریزد که در ایجاد ارتباط برد TFT موثر است. اگر این سوکت آب خورده باشد، باید آن را با تینر پاک کنید. گاهی شدت آسیب دیدگی این سوکت به حدی است که فقط باید تعویض شود. در این تعویض باید نهایت دقت را داشته باشید. و حتما از قطعات اورجینال استفاده کنید. پس از اینکه خازن ها و مقاومت های SMD را چک کردید، باید ارتباطات را وصل کنید و دستگاه را روشن کنید. سوکت نام برده شده را با تینر حتما پاک کنید.

روی این فلت آی سی وجود دارد که ممکن است دچار آبخوردگی نشده باشد؛ کارشناسان واحد آموزش تعویض پنل تلویزیون می گویند گاهی ممکن است با شل شدن پنل تصویر بالا نیاید. در این شرایط تی وی را روشن کنید و دستانتان را روی تک تک فلت ها بگذارید؛ اگر یکی از این فلت ها به حدی داغ می کند که اصلا قابل تحمل نیست و مجبور می شوید که سریعا دستانتان را بردارید، فلت مذکور کاملا خراب است و باید کاملا تعویض شود. فلت از روی شیشه و برد آدرس برداشته می شود و یک فلت نو جایگرین می شود.

نصب فلت نو

نصب فلت نو تنها از عهده تعمیرکار بر می آید. این تعویضِ بسیار تخصصی است و در کنار اینکه به مهارت و تخصص نیاز دارد، به مواد و ابزار درجه یک و اورجینال هم نیازمند است. پس برای این کار یک مرکز معتبر تعمیرات تلویزیون بیابید و کار را به آنها واگذار کنید. در صورتی که در انتخاب مرکز تعمیراتی سهل انگاری کنید، درگیر مشکلات جدی دیگری خواهید شد که حل آنها گاهی امکان پذیر نیست. پس این موضوع را سَبُک ندانید و کاملا جدی بگیرید.

تعمیر پنل تلویزیون 

تعمیر پنل تلویزیون طی دو مرحله انجام می شود :

  • عیب‌یابی : در مرحله اول، تعمیرکار باید مشکل پنل تلویزیون را تشخیص دهد. این کار با استفاده از تجهیزات و ابزارهای تخصصی انجام می‌شود.
  • تعمیر یا تعویض پنل : در مرحله دوم، تعمیرکار باید مشکل پنل تلویزیون را برطرف کند. اگر مشکل پنل تلویزیون قابل تعمیر باشد، تعمیرکار آن را تعمیر می‌کند. در غیر این صورت، پنل تلویزیون باید تعویض شود.

تعمیر پنل تلویزیون در برخی موارد امکان پذیر است و کارشناس بعد از عیب یابی روند تعمیرات را آغاز می کند. هزینه تعمیر یا پنل تلویزیون به عوامل مختلفی، مانند نوع تلویزیون، مدل تلویزیون، شدت خرابی پنل و هزینه قطعات مورد نیاز بستگی دارد. در برخی موارد، تعمیر پنل تلویزیون صرفه اقتصادی ندارد. در این موارد، بهتر است تلویزیون خود را تعویض کنید.

مرکز تخصصی تی وی مانیتور

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران و دارندگان دستگاه های تلویزیون و مانیتور است. کاربران گرامی می توانند با مراجعه به مرکز تعمیرات تی وی مانیتور تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات انواع دستگاه های مانیتور و پنل های تی وی را دریافت نمایند. تعمیرات تی وی مانیتور در این مرکز محدود به مدل و برند خاصی نیست و از تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است، پشتیبانی می کند.

در این مرکز  -به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی،- تمامی سرویس‌های ترمیم، تعویض و تعمیر مرتبط با مانیتورهای مدلهای گوناگون تلویزیون اعم از تلویزیون های پلاسما، ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی، تلویزیون های هوشمند و پنل های OLED به همراه گارانتی عرضه‌ می‌گردد.

مرکز تخصصی تی وی مانیتور

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ارائه دهنده تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات انواع تلویزیون از جمله تعویض پنل تلویزیون ال سی دی به متقاضیان است. این مرکز متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها سرویس های تخصصی مرتبط با یک محصول به مراجعان ارائه می گردد.

(شایان ذکر است غالب سرویس های ارائه شده توسط کارشناسان و تعمیرکاران تلویزیون بصورت سرویس در محل ارائه می گردد). شما کاربران گرامی می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌ی نمایندگی تعمیرات تلویزیون در کمترین زمان و با هزینه مصوب، دستگاه معیوب خود را تعمیر کنید. خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به مدل و اشکالی خاص نیست و کلیه دستگاه های تلویزیون را پشتیبانی می کند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات تلویزیون در بخش زیر معرفی گشته‌اند.

3.8/5 (58 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

15 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • Reza entezari

    سلام. آیا ال سی دی تلویزیون سامسونگ مدل UA49K5890AW موجود دارید و چه قیمت هست. شکسته باید تعویض بشه

    پاسخ
  • سوران

    سلام مانیتور من فقط صحفه اش خط افتاده بدون تغییر رنگ ایا قابل تعویض است ال ای دی هم هستش

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز ، در صورتی دستگاه شما دچار ضربه خوردگی شده باشد نیاز به تعویض پنل دارد . در رابطه با استعلام موجودی پنل دستگاه خود لطفا مدل و برند دستگاه را ارسال نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

      پاسخ
  • تقی نسب

    سلام من تلویزیون سام ۶۵ اینچ خریدم در زمان نصب توسط نمایندگی از کارتن که باز شد و روشن کرد چند خط و شکستگی داشت .الان نمیدونم چیکار کنم. باید تعویض کنم یا به نمایندگی باید عودت بدم . از شهر لوازم خانگی خرید کردم . بهشون هم اطلاع دادم ولی هیچ پیگیری نشده.

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. قعطا این نقص و کوتاهی گارانتی است و باید پیگیری کنید چون دستگاه دچار مشکل بوده

      پاسخ
  • Parsa

    سلام وقت بخیر .من یه تی وی ۴۹ 4k4kدارم .صفحه روی اون بلند شده بود متاسفانه امدم بچسبونم که گوشه تی ویم سیاه شده .ایا تعمیر میشه وهزینه اش چقدر است

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز.بابت این موضوع باید دستگاهتون توسط تکنسین های مجموعه مورد بررسی دقیق از نزدیک قرار بگیرد تا ایراد به درستی مشخص شود، در صورت تمایل به انجام ارائه خدمات با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل بفرمایید

      پاسخ
  • مهدی

    سلام تلویزیون هایسنس 43a6000fs پنلش موجوده نو یا دست دوم، قیمتش چنده؟

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. پنل هفتاد تا نود درصد قیمت تلویزیون هست و تعویض آن برای کاربر چندان به صرفه نخواهد بود.

      پاسخ
  • محمودی

    تلویزیون سونی ما ضربه نخورده و هنگام تمیز کاری بسیار دقت میشه و محافظ نوسان گیر برق داره ؛ LCD یا LED نمیدونم ولی بنظر بعد 10 الی 12 سال بخاطر طول عمر مصرفش طبیعی دچار مشکل بشه . یک خط سفید برفکی به باریکی ماژیک رنگی نقاشی دانش آموز ها به صورت عمودی بطول 5 سانتی متر روی تلویزیون ثابت همیشه میمونه . چند درصد احتمال تعمیر وجود داره ؟ بخاطر این میپرسم اگر قرار باشه الان هزینه حمل و نقل و …..بدم یک ماه درست کار کنه بعد همین آش باشه و کاسش چه بهتر بدون هزینه الکی کردن دنبال خرید تلویزیون نو و آکبند باشم ؟

    پاسخ
    • مدیر

      از دلایل ظاهر شدن خط روی تصویر تلویزیون میتوان به:
      خرابی برد تیکان
      خرابی فلت تصویر
      خرابی پنل
      و غیره
      اشاره کرد. با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید.

      پاسخ
  • صادقی

    آیا امکان تعویض پنل های LCD و LED تلویزیون های خراب خارجی مانند سونی و…. با پنل های ایرانی مثلا اسنوا یا غیره وجود دارد؟ مثلا درصورت نبود راه حل تعمیر و مجبور به تعویض LCD 40 اینچ سونی با LCD 40 اینچ اسنوا یا دیگر LCD های ایرانی شدنی است ؟ طول عمر تلویزیون جدید تاثیر این تعویض قرار میگیرد یا خیر؟

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. امکان پذیر نیست.

      پاسخ
  • رامین خداپسند

    باسلام تلوزیون سونیا هست که روشن میشه فیلم میبینیم ولی مشکل اینجاست یه خط بعلاوه اوفتاده رو تلوزیون چکارش میشه کرد

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. اگر به ال سی دی تلویزیون شما ضربه خورده باشد این مشکل بخاطر اسیب وارد شده به پنل هست و حدود هزینه تعویض پنل هم 70 تا 80 درصد هزینه کل تلویزیون می باشد که به دلیل بی کیفیت بودن قطعات بازار خدمات تعویض پنل نداریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید