اشتراک گذاری

دلیل خرابی پنل تلویزیون چیست؟

خرابی پنل تلویزیون یک اتفاق نسبتا معمول است که به دلایل مختلفی ممکن است بروز کند. پنل یا همان صفحه نمایش تلویزیون، اصلی ترین قطعه و گرانترین بخش تلویزیون است. تا 70 درصد ارزش کلی یک تلویزیون مربوط به پنل است. خرابی آن اگر بسیار جدی و عمیق باشد، بسیار هزینه بر خواهد بود. تعمیر و تعویض پنل نیازمند، دقت و وسواس بسیار ویژه ای است تا بی جهت هزینه سنگین تعمیر و تعویض آن به کاربر تحمیل نشود. در ادامه این موضوع می خواهیم رایج ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون را بررسی کنیم.

خرابی پنل تلویزیون

بررسی دلایل خرابی پنل تلویزیون

شکستگی پنل

ممکن است در اثر حمل غیر استاندارد و جابه جایی غیر اصولی پنل دچار شکستگی شود. گاهی به این دلیل که دستگاه به درستی روی پایه خود فیکس نشده یا عدم استحکام کافی میز تلویزیون پنل دچار سقوط می شود و در نهایت شکستگی هایی در آن ظاهر خواهد شد.

این مقاله را از دست ندهید : دلیل به هم ریختگی رنگ تلویزیون سونی چیست؟

فلت های آسیب دیده پنل تی وی

آسیب دیدگی فلت های انتقال دهنده تصویر در پنل ناشی از آبخوردگی است. در حقیقت آبخوردگی پنل تلویزیون باعث سوختن یا آسیب جدی فلت های ریزی می شود که درون پنل قرار دارند و خرابی پنل تلویزیون را به دنبال خواهد داشت.

آبخوردگی پنل تلویزیون

آبخوردگی به معنی نفوذ مایعات رسانا به داخل پنل است. اسپری مستقیم آب معمولا تنها دلیل این اتفاق است. گاه نیز تلویزیون به دلیل سهل انگاری در جایگاه بدی نگهداری می شود که زمینه ساز نفوذ آب به دستگاه و خرابی پنل تلویزیون می شود. گاهی هم ممکن است کودکان از سر بی اطلاعی و شیطنت پنل تلویزیون را در معرض آب و آبپاش های مختلف قرار دهند که در نتیجه خرابی های سختی را به دنبال دارد.

پیکسل سوختگی

هر پیکسل در پنل تلویزیون ، 3 عدد ساب برای ایجاد رنگ دارد. این پیکسل ها به صورت گروهی و توسط ترانزیستورها کنترل می شوند. با پیدایش مشکل در این بخش ها، پیکسل به حالت خاموش در آمده که اصطلاحا پیکسل سوختگی است. ریشه یابی خرابی پنل تلویزیون در شرایط پیکسل سوختگی نیاز به بررسی بیشتر دارد و حتما باید یک متخصص با تجربه این کار را انجام دهد.

پیدایش خطوط عمودی

خرابی پنل تلویزیون با پیدایش خطوط عمودی نیاز به بررسی های بیشتری دارد ؛ ضربه خوردن پنل یا وجود مشکل در برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده از جمله دلایل پیدایش خطوط عمودی هستند. اگر خط ایجاد شده به صورت سراسری از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه کشیده شده باشد، برد تیکان و فلت های ارتباطی متهمین اصلی خرابی پنل تلویزیون هستند.

در این شرایط می توانید امیدوار باشید که هزینه های تعمیر تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. اگر خط تمام صفحه را در بر نگرفته باشد_ یک خط چند سانتی متری در مرکز تصویر یا از بالاترین نقطه تا مرکز تصویر باشد_ مشکل از پنل اصلی است و هزینه بیشتری گریبانگیر کاربر خواهد شد. تنها راه برای رهایی از این مشکل، تعویض پنل است.

برای تعویض پنل تلویزیون ال سی دی خود کلیک کنید

تعمیرات تلویزیون

مرکز تعمیرات تلویزیون توسط افرادی متخصص و کارآمد اداره می شود. این واحد معتبر و مجاز به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. از تلویزیون در منازل و محیط های کاری متفاوتی استفاده می شود. این دستگاه به دلیل استفاده روزمره و فشار کاری بالا، معمولا خیلی زود دچار استهلاک شده و نیازمند دریافت انواع خدمات تعمیراتی است.

در واحد تخصصی تعمیرات تلویزیون مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و از کدام مدل است، مهم این است که اینجا یک مرکز تعمیراتی جامع و کامل است که تجهیزات مناسب برای عیب یابی، تعمیر و ترمیم دارد و به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی متصل است که مسیر تعویض را هموار و راحت می سازد. در این واحد تعمیراتی امکانات و تسهیلات فوق العاده وسیع و پیشرفته ای از جمله سرویس تلویزیون در محل فراهم است که هر سطحی از نیاز را برطرف می سازد.

تکنسین های مرکز تعمیرات تلویزیون به دلیل آنالیز و موشکافی ساختار تی وی های مختلف به خوبی با پیچیدگی های این دستگاه آشنا هستند و می توانند بهترین خدمات را ارائه دهند. تمامی خدمات این مرکز همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مرکز تعمیرات تی وی مانیتور تماس بگیرید.

3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩