اشتراک گذاری

تعمیرات تلویزیون پلاسما

شرکت های زیادی در زمینه ساخت تلویزیون های پلاسما فعالیت ندارند و تنها می توان از سامسونگ، ال جی و پاناسونیک به عنوان غول های سازنده تلویزیون پلاسما یاد کرد. تلویزیون‌ های Plasma در اندازه های ۴۲ اینچ و ۶۵ اینچ تولید و برخی از آنها نیز تا 90 اینچ و برخی از تلویزیون های پاناسونیک تا 150 اینچ سایز دارند.

جالب است بدانید که تلویزیون های پلاسما ۶۰۰ هرتز در مقایسه با ۱۲۰ HZ یا ۲۴۰ HZ تلویزیون‌های LCD، برتری چشمگیری دارند. با این حال، این نوع تلویزیون ها نیز با توجه به کارکرد بالا، نوسان برق، ضربه خوردن و عواملی مشابه این موارد دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. مرکز تعمیرات تلویزیون به عنوان تخصصی ترین مرکز تعمیرات در کشور، تلویزیون پلاسمای شما را با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه تعمیر می کند.

تعمیر تلویزیون پلاسما

مشکلات تلویزیون پلاسما​

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون های پلاسما

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های پلاسما دو دلیل دارد یا اینکه مین برد آن‌ها خراب شده است یا برد پاور آن‌ها. مین برد که به آن برد اصلی یا مادربرد تلویزیون هم گفته می‌شود به عنوان مهم‌ترین قطعه تلویزیون، نقش اساسی در برقراری ارتباط بین تمامی بخش‌ها و قطعات تلویزیون را برعهده دارد؛ بنابراین بدیهی است که خرابی مین برد موجب قطع ارتباط بین اجزا تلویزیون شده و این دستگاه ناگهان خاموش شود یا اینکه اصلاً روشن نشود. اکثراً وارد شدن ضربه به تلویزیون و اتصال کابل‌های غیر استاندارد و غیر اورجینال به تلویزیون موجب خرابی مین برد این دستگاه می‌شود از این‌رو تا جایی که امکان دارد از وارد شدن ضربه به تلویزیون و همچنین اتصال کابل‌های غیر اورجینال به آن خودداری کنید.

خرابی برد پاور در تلویزیون پلاسما

همانطور که اشاره کردیم دیگر دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های پلاسما، خرابی برد پاور است. برد پاور همان منبع تغذیه تلویزیون است که برق مورد نیاز برای روشن شدن و کار کردن تلویزیون را فراهم می‌کند به گونه‌ای که برق 220 ولت شهری را دریافت کرده و آن را به برق مورد نیاز برای اجزاء تلویزیون تبدیل می‌کند و به آن‌ها انتقال می‌دهد. خرابی برد پاور تلویزیون گاهی اوقات خودش را به شکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون نشان می‌دهد و گاهی اوقات هم به شکل خاموش و روشن شدن تلویزیون. مهم‌ترین دلیل خرابی برد پاور تلویزیون، نوسانات برق شهری است از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً برای تلویزیون خود از یک محافظ استفاده کنید.

قطع شدن تصویر تلویزیون پلاسما

پس از اینکه تصویر توسط مین برد یا برد اصلی تلویزیون مورد پردازش قرار گرفت به پنل یا همان صفحه نمایش تلویزیون ارسال می‌شود اینگونه کاربر می‌تواند تصاویر را در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کند؛ البته بین مین برد و پنل تلویزیون قطعه‌ای وجود دارد به نام برد تیکان که ابتدا تصاویر از مین برد به برد تیکان ارسال شده و پس از اینکه کار پردازش آن‌ها توسط برد تیکان به به فلت پنل تلویزیون ارسال می‌شود؛ بنابراین برد تیکان نقش پردازش تصاویر در تلویزیون را برعهده دارد از این‌رو درصورتی که مشکلی برای آن پیش بیاید، مین برد نمی‌تواند به صورت مستقیم تصویر را به پنل ارسال کند چراکه واسط بین مین برد و پنل، برد تیکان است بنابراین زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید به صورت ناگهانی تصویر آن قطع می‌شود.

نقطه سوز شدن پیکسل‌ها در تلویزیون پلاسما

هر صفحه نمایشی هزاران پیکسل دارد درواقع مهم‌ترین جزء صفحه نمایش تلویزیون، پیکسل است. پیکسل به کوچکترین واحد تشکیل‌دهنده تصویر گفته می‌شود که توسط ترانزیستور کنترل می‌شود؛ درصورتی که به ترانزیستور کنترل کننده پیکسل به اندازه کافی برق نرسد، پیکسل خاموش می‌شود که اصطلاحاً گفته می‌شود که تلویزیون دچار مشکل پیکسل سوختگی شده است. بنابراین درصورتی که نقطه یا نقاط سیاه رنگی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما مشاهده کردید به این معنی است که یکی از پیکسل‌ها یا تعدادی از آن‌ها سوخته‌اند. متاسفانه اکثر اوقات راه حلی جز تعویض پنل تلویزیون برای رفع این مشکل وجود ندارد.

نمایش خط عمودی وسط صفحه نمایش تلویزیون پلاسما

نمایش خط عمودی وسط صفحه نمایش تلویزیون‌های پلاسما که گاهی اوقات هم به صورت افقی است نشان دهنده خرابی پنل این تلویزیون‌ها می‌باشد. منظور از پنل تلویزیون همان صفحه نمایش تلویزیون است که 70 درصد از ارزش این دستگاه را به خودش اختصاص داده است. مهم‌ترین دلیلی که موجب نمایش خط عمودی یا افقی وسط صفحه نمایش تلویزیون پلاسما می‌شود، استفاده طولانی مدت از تلویزیون است که موجب داغ شدن پنل آن می‌شود.

متاسفانه تنها راهکار برای رفع این مشکل در تلویزیون‌های پلاسما تعویض پنل می‌باشد البته از آن جایی که پنل تلویزیون گران‌ترین قطعه این دستگاه است خیلی از تعمیرکاران تلویزیون درصورت تعویض پنل به کاربران پیشنهاد می‌کنند که به جای هزینه کردن برای تعویض پنل یک تلویزیون جدید بخرند.

تعمیرات تلویزیون پلاسما سامسونگ

تعمیر تلویزیون پلاسمای سامسونگ در بخش تعمیرات سامسونگ انجام می شود. در این بخش، تکنسین های باتجربه و زبده مرکز تعمیرات تلویزیون، ابتدا اقدام به عیب یابی دقیق دستگاه کرده سپس با توجه به مشکلات موجود در دستگاه، مناسب ترین راهکار را برای رفع مشکل اتخاذ می کنند. مهمترین مشکلاتی که دارندگان این نوع تلویزیون را به مرکز تعمیرات کشانده است عبارتند از: پرش تصویر، قطع و وصل شدن صدا، روشن نشدن تلویزیون، استندبای شدن تلویزیون، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون و وجود خطوط افقی هنگام نمایش تصویر.

تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک

همانند تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی، تلویزیون های پلاسما نیز بر اثر عوامل مختلفی دچار آسیب و صدمه می شوند. آب خوردگی، ضربه خوردن، نوسان برق، کارکرد بالای دستگاه و فرسودگی قطعات از جمله عواملی هستند که باعث خرابی در دستگاه و اختلال در عملکرد آن می شوند. مین برد، برد پاور و لامپ تصویر از قطعاتی هستند که بیشترین میزان خرابی ها را به همراه داشته اند. با این وجود، خرابی در این نوع تلویزیون ها به معنای تعمیر نشدن آنها نیست. در مرکز تعمیرات تلویزیون، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قطعات اورجینال، تعمیر دستگاه به بهترین شکل انجام شده و دستگاه همانند روز اول تحویل مشتری می گردد.

چرا تعمیرات تلویزیون پلاسما کمی پیچیده است؟

تعمیرات تلویزیون پلاسما ال جی

تعمیر مین برد، تعویض لامپ تصویر، تعمیر پنل، تعمیر بلندگو، تعمیر پاور تلویزیون، رفع مشکل صدا نداشتن تلویزیون و رفع مشکل عدم سیگنال دهی تلویزیون از مهمترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تلویزیون پلاسمای ال جی است. دارندگان این نوع دستگاه ها با مراجعه به یکی از شعب این مرکز و یا از طریق تماس با شماره درج شده در همین صفحه، می توانند نسبت به رفع مشکلات دستگاه خود اقدام کرده و خدماتی تخصصی دریافت نمایند.

چگونگی تعمیرات تلویزیون پلاسما

در حقیقت تعمیرات تلویزیون پلاسما کار ساده ای نیست. تعمیرکاران تلویزیون زیادی از تعمیر این نوع تلویزیون اجتناب می کنند یا فقط تعدادی از آزمایش های ساده را تنها در بخش های معینی انجام می دهند . به همین دلیل است که در بالا هم اشاره کردیم که عیب یابی و سرویس تلویزیون پلاسما از عهده هر تعمیرکاری بر نمی آید و تنها باید از تعمیرکاران متخصص این مدل از تلویزیون ها کمک بگیریم.

چرا تعمیرات تلویزیون پلاسما کمی پیچیده است؟

نحوه کار تلویزیون پلاسما و ساختار آن در تعمیرات تلویزیون پلاسما اهمیت بسیاری دارد. در غیر این صورت برای عیب یابی و تعمیر نمی دانیم از کجا شروع کنیم. در اکثر موارد، دفترچه های سرویس (Service Manual) تلویزیون های پلاسما شامل اطلاعات پنل و ماژول پلاسما مربوط به آنها نیستند و تنها شامل اطلاعات مادربرد و دیاگرام شماتیک هستند.

به علاوه سازنده های ماژول، در برندهای مختلف تلویزیون پلاسما از نامگذاری های خاص خود استفاده می کنند و گاهی نام PCB ها یکسان است، در حالی که این برد کار دیگری انجام داده یا حتی بردی با کاربری دیگری است. پس لازم است که تعمیرکار در تعمیرات تلویزیون پلاسما با نام PCB های سازنده های ماژول پلاسما و همچنین وظیفه این بردها آشنایی کامل داشته باشد.

نقش عیب یابی دقیق در تعمیرات تلویزیون پلاسما

یک تعمیر کار باید با  برای سرعت بخشیدن به عیب یابی و تعمیرات تلویزیون پلاسما، با نحوه تفکیک مشکلات تلویزیون پلاسما آشنایی کامل داشته باشد. این در حقیقت همان خود آزمایی منبع تغذیه تلویزیون پلاسما است. وقتی با مشکل نمایش غیرعادی تصویر در تلویزیون پلاسما مواجه هستیم، روش خود آزمایی پنل یا ماژول تلویزیون پلاسما اهمیت بسیار بالایی دارد.

به کمک این روش می توانیم تشخیص دهیم که مشکل در مادربرد است یا ماژول های PCB مربوط به آن. در تعمیرات تلویزیون پلاسما، چشمک زدن لامپ LED پاور در تلویزیون پلاسما معانی مختلفی دارد که تکنسین مربوطه باید با معانی آن آشنایی کامل داشته باشد.

سرویس در محل تعمیرات تلویزیون پلاسما

برای اینکه کاربر دیگر نگران مقوله حمل و جابه جایی دستگاه نباشد، در یک اقدام هوشمندانه سرویس تلویزیون در محل را راه اندازی کردیم تا اصل مشتری مداری و تکریم مشتری را به تمامی رعایت کرده باشیم. با استفاده از این سرویس می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی بسیار قابل توجه ای داشته باشید و در نهایت بدون اینکه مشقتی را متحمل شوید، سرویس و تعمیر تلویزیون پلاسمای خود را دریافت کنید.

تعمیرکاران و تکنسن های ما در این سرویس همه ابزار و لوازمی را که برای یک تعمیر اساسی لازم است، به همراه خواهند داشت و این اطمینان را به کاربر می دهند که فرایند تعمیرات تلویزیون پلاسما در محل به پایان برسد. اگر تحت هر شرایطی و به هر دلیلی اجرای تعمیرات در منزل با مشکلی رو به رو شود، دستگاه به مرکز انتقال داده می شود و در نهایت بعد از اجرای کامل تعمیر و تست سلامت به کاربر تحویل داده می شود.

تعمیرات تلویزیون

تعمیرات تلویزیون

در واحد تخصصی سرویس و تعمیرات تلویزیون همه امکانات برای اجرای بهترین خدمات به کاربران فراهم است. این واحد یکی از واحد های شلوغ و پر متقاضی است که تعمیرات انواع تلویزیون ها از ساده ترین آنها گرفته تا پیشرفته ترین آنها را در لیست کار های خود دارد. همه ما می دانیم که در عصر حاضر انواع و اقسام شرکت های داخلی و خارجی به تولید انواع مختلف تلویزیون می پردازند که همه این مدل ها به مرکزی برای تعمیر، ترمیم و سرویس اختصاصی نیاز دارند.

به همین دلیل است که در مرکز تعمیرات تلویزیون بدون در نظر گرفتن برند یک تلویزیون همه خدمات و سرویس های مربوط به آن را با استفاده از تجهیزات برتر و مدرن به کاربران ارائه می دهیم. در حقیقت در این مرکز تعمیرکاران ما این قابلیت را دارند تا ایرادات و مشکلات انواع تلویزیون ها را بررسی و ریشه یابی کنند و بهترین گزینه را برای بهبود وضعیت آن به کاربر پیشنهاد دهند.

نمایندگی تلویزیون

برای اینکه یک خرید مطمئن داشته باشید، لازم است به یک نمایندگی رسمی و مجاز مراجعه کنید. در نمایندگی تلویزیون همه اصول و قوانین برای فروش یک دستگاه تلویزیون با کیفیت رعایت می شود. در این نمایندگی استاندارد سلیقه همه کاربران را لحاظ کرده ایم و همه برند های ایرانی و خارجی را همراه با خدمات پس از فروش اصل و شرکتی در اختیار کاربر قرار می دهیم.

همه کاربران این فرصت طلایی را دارند تا با شرکت در جلسات مشاوره ای رایگان در زمینه انواع و اقسام تلویزیون ها و ویژگی های منحصر هر یک از برند های ایرانی و خارجی، تصمیم بگیرند که متناسب با شرایط آنها کدام گزینه، مناسب ترین گزینه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با واحد فروش تی وی مانیتور تماس بگیرید.

لینک های مفید

نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتورمرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ / نمایندگی اصلی ماشین های ادارینمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت

3.7/5 (23 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید