اشتراک گذاری

تعمیر برد تی کان تلویزیون

تعمیر برد تی کان تلویزیون یکی از خدماتی است که نمایندگی تعمیرات تلویزیون به کاربران ارائه می دهد. برد تی کان یکی از قطعات مهم و کاربردی تلویزیون است که بین چند قطعه مختلف ارتباط برقرار می کند و به همین دلیل نیز از اهمیت بالایی در تعمیرات تلویزیون برخوردار است. ترمیم و یا تعویض این قطعه نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد.

لذا همکاران ما در مرکز تی وی مانیتور از پیشرفته ترین دستگاه ها برای ترمیم این قطعه استفاده می کنند و به این ترتیب، خدماتی تخصصی و بی نقص را به کاربران ارائه می دهند. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی ماهیت برد تی کان تلویزیون، اطلاعاتی را در مورد مشکلات و روش های تعمیر این قطعه به شما عزیزان آموزش دهیم؛ ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

تعمیر برد تی کان تلویزیون

برد تی کان چیست؟

برای به نمایش در آمدن تصویر در هریک از مدل های تلویزیون، باید بین مین برد و فلت پنل ارتباط برقرار شود. این ارتباط، توسط قطعه ای تحت عنوان برد T CON برقرار می شود. برد TFT CONTROLLER که به اختصار به آن تی کان گفته می شود، اطلاعات تصویر را پردازش کرده و دو بخش مجزا برای ورود اطلاعات به هریک از بخش های پنل ایجاد می کند. این اطلاعات پس از پردازش اولیه در مین برد تلویزیون، از طریق کابل ارتباطی خاصی که (LVDS FLAT) نامیده می شود به برد t con منتقل می شوند.

برد تی کان تلویزیون یکی از اجزای پنل است و وظیفه آن، انتقال خروجی استاندارد مین برد به پنل منتقل می باشد. از این رو می توان گفت که این قطعه از اهمیت بسیار بالایی در فرایند نمایش تلویزیون برخوردار بوده و در صورت بروز مشکل، باید به شکل تخصصی ترمیم گردد. همکاران مجرب ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون، آمادگی این را دارند که این قطعه را به بهترین شکل ترمیم نمایند.

مشکلات رایج برد تی کان تلویزیون

می توان گفت که مهم ترین مشکل برد تی کان تلویزیون ، از کار افتادن این قطعه است. عوامل متعددی را می توان در ایجاد مشکل در این قطعه حساس دخیل دانست. اما از آبخوردگی تلویزیون، نوسانات برق و خرابی های طولانی مدت سایر قطعات تلویزیون، به عنوان اصلی ترین دلایل خرابی و از کار افتادن برد تی کان یاد می شود.

اگر این قطعه دچار مشکل شود، اختلالاتی را در عملکرد تلویزیون به وجود می آورد که به منزله علائم و نشانه های خرابی برد تی کان در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، اگر دیدید تصویر تلویزیون شما به صورت ناگهانی قطع می شود، باید نسبت به خرابی این برد مشکوک شده و هرچه سریع تر اقدام به بررسی و رفع مشکل نمایید.

توجه داشته باشید که در این حالت معمولا نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد و تعمیرات تلویزیون باید به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود. برد تی کان تلویزیون ممکن است در برخی از قطعات وجود نداشته باشد؛ در این شرایط، تعمیرکاران برای رفع مشکل ذکر شده اقدام به بررسی و ترمیم دیگر قطعات و بخش های دستگاه می نمایند.

نشانه های خرابی برد تیکان تلویزیون

رایج ترین نشانه های خرابی برد تیکان عبارتند از :

قطع شدن ناگهانی تصویر تلویزیون : از جمله بارزترین علائم خرابی برد تیکان قطع شدن ناگهانی تصویر تلویزیون است. ممکن است تصویر به صورت کامل قطع شده وو یا برای چند ثانیه قطع و مجدد وصل شد.

دگرگون شدن رنگ تصویر تلویزیون : ممکن است رنگ تصویر به طور کامل به هم بریزد، نگاتیو شود و یا رنگ های خاص به درستی نمایش داده نشود.

ظاهر شدن خطوط روی تصویر : در این حالت خطوط سیاه و سفید افقی یا عمودی روی تصویر مشاهده کنید که یکی از دلایل آن خرابی برد تیکان تلویزیون است.

اعوجاج تصویر: ممکن است تصویر کج یا موج دار به نظر برسد.

تار شدن تصویر: در صورت مشاهده تصویر تار لازم است برد تیکان مورد بررسی قرار گیرد.

مشکلات مربوط به روشنایی : ممکن است تصویر بیش از حد روشن یا بیش از حد تاریک باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، احتمال خرابی برد تیکان وجود دارد. برای تشخیص دقیق مشکل، باید تلویزیون توسط نمایندگی بررسی شود.

چه عواملی باعث خرابی بردتیکان می شود ؟

نوسانات برق: نوسانات برق می تواند به اجزای برد تیکان آسیب برساند.

آب خوردگی: نفوذ آب به داخل تلویزیون می تواند باعث اتصالی و خرابی برد تیکان شود.

ضربه : ضربه به تلویزیون می تواند به برد تیکان آسیب برساند.

گرمای بیش از حد: گرمای بیش از حد به اجزای بردتیکان آسیب می رساند.

فرسودگی: با گذشت زمان، اجزای برد تیکان فرسوده شده و خراب می شوند.

تعمیر برد تیکان تلویزیون

برای تعمیر برد تی کان تلویزیون ، نیاز به مهارت و تخصص بالایی می باشد. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از کار افتادگی برد تی کان معمولا قابل تعمیر نبوده و باید این قطعه تعویض گردد. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا برد تی کان را تعمیر کنند؛ اما گاهی برای رفع مشکلات ناشی از خرابی این قطعه، چاره ای جز تعویض آن نخواهد بود.

توجه داشته باشید که برد t con با پنل و مین برد در ارتباط است؛ به همین دلیل تعویض این قطعه نیاز به مهارت و تجربه بالایی در حوزه تعمیرات تلویزیون دارد. بروز هرگونه خطا در روند تعمیر یا تعویض این قطعه، مشکلات جبران ناپذیری را در تلویزیون به وجود آورده و هزینه های کاربران را دو چندان می کند. خوشبختانه همکاران ما در نمایندگی مذکور، تعویض و تعمیر برد تی کان تلویزیون را به شکل تخصصی انجام داده و خیال کاربران را از ترمیم با کیفیت دستگاهشان راحت می کنند. همچنین برای تعویض و جایگزینی این قطعه، از نمونه های اورجینال استفاده می شود.

تعویض برد تی کان تلویزیون

خرابی تی کان تلویزیون از مشکلات رایج تلویزیون‌ در هر برندی به شمار می‌رود. ممکن است گاهی میزان آسیبی که به برد تی کان وارد شده است، جزئی باشد که به آسانی با تعمیر آن مشکل رفع می ‌شود. اما در برخی مواقع که برد تیکان دچار سوختگی یا آسیب شدیدی شده باشد، نیاز به تعویض برد تی کان تلویزیون است که در نهایت برد تی کان با بردی جدید جایگزین می شود.

تعویض-برد-تی-کان-تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون بررسی و تعمیر انواع مدل های تلویزیون را در شرایطی ویژه و تخصصی انجام می دهد. به این ترتیب که با اختصاص واحدی مجزا برای این کار و تجهیز آن به دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته تعمیری، تمرکز کار تعمیرکاران را افزایش داده و روند ترمیم را تسهیل نموده است. به دلیل حساسیت های بالای قطعات این محصول، تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران بر مراحل کار نظارت داشته و از بروز هرگونه خطا در اجرای این مراحل جلوگیری می کنند. به این ترتیب شما کاربران گرامی می توانید از تعمیرات تلویزیون سونی، سامسونگ، ال جی، شارپ، توشیبا، پاناسونیک و … خود در نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون اطمینان کامل داشته باشید.

سوالات متداول درمورد تعمیر برد تی کان تلویزیون

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون چقدر است؟

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون به عوامل مختلفی مانند مدل تلویزیون، نوع خرابی و هزینه قطعات مورد نیاز بستگی دارد. در برخی موارد، تعمیر برد تی کان تلویزیون ممکن است هزینه بالایی داشته باشد و در برخی موارد نیز ممکن است تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد.

چگونه می توان از خرابی برد تی کان تلویزیون جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرابی برد تی کان تلویزیون، می توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • از ضربه خوردن تلویزیون جلوگیری کنید.
  • تلویزیون را در معرض گرد و غبار قرار ندهید.
  • از اتصال تلویزیون به منابع برق ناپایدار خودداری کنید.
  • از بروز نوسانات برق در هنگام روشن بودن تلویزیون جلوگیری کنید.
3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید