اشتراک گذاری

تعمیر سیستم‌های صوتی با بالاترین کیفیت

آن دسته از کاربرانی که به تماشای فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز و همچنین اجرای گیم و تماشای فوتبال علاقه‌مند هستند؛ هیچ‌گاه به استفاده از بلندگوهای تلویزیون قانع نمی‌شود و همیشه ترجیح می‌دهند که از سیستم‌های صوتی خانگی که کیفیت صدای خروجی از تلویزیون و بلندگوهای ضعیف آن را بالا می‌برند استفاده کنند؛ اما مشکل اینجاست که سیستم‌های صوتی خانگی هم مانند هر دستگاه و سیستم دیگری به هر دلیل از جمله استفاده نادرست کاربر دچار مشکل می‌شوند و به عیب‌یابی و تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. اگر یکی از سیستم‌های صوتی شما هم دچار مشکل شده است می‌توانید با نمایندگی تعمیر سیستم های صوتی تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز سرویس عیب‌یابی و تعمیر سیستم صوتی معیوب شده را در محل به شما ارائه دهند. در ادامه شما را با خدمات این مرکز بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نمایندگی تعمیر سیستم های صوتی

خدمات تعمیر سیستم‌های صوتی خانگی

اقداماتی همچون تعمیر و تعویض مین برد، رفع مشکل خش خش کردن صدای باندها، رفع مشکل قطع شدن صدا، تعمیر مدارات پاور، عیب یابی و تعمیر مدار تقویت صدا، عیب یابی و تعمیر مدار LPF، ترمیم مدار HPF، تعمیر پورت های ورودی وخروجی، تعویض اجزای معیوب با نمونه های اورجینال، رفع مشکل مربوط به پروتکت و روشن شدن چراغ قرمز، رفع مشکل قطع و وصل شدن صدا هنگام افزایش ولوم، تعمیر و تعویض ترانس تغذیه، رفع مشکل کم شدن صدا، رفع مشکل کم شدن بیس باند ها و تعمیر خازن های آسیب دیده بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر سیستم های صوتی خانگی هستند. این خدمات، تمامی مدل های سیستم صوتی خانگی را در بر گرفته و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

برای تعمیرات سینما خانگی خود با ما تماس بگیرید.

تعمیر ساندبار

یکی از پر طرفدارترینپخش‌ کننده‌های صوتی خانگی، ساندبار است که به صورت استوانه‌ای در جلوی تلویزیون قرار می‌گیرد تا صدا را با حجم و کیفیت بالایی پخش کند. از رایج‌ترین مشکلاتی که برای ساندبار به وجود می‌آید، می‌توان به روشن نشدن آن‌، از کار افتادن ساندبار بعد از روشن شدن آن، صدا نداشتن ساندبار، داغ شدن بیش از اندازه آن، پخش شدن صدای ناهنجار از ساندبار و … اشاره کرد. اگر شما هم برای پخش صدای باکیفیت از ساندبار استفاده می‌کنید اما با هر یک از این مشکلات در آن مواجه شده‌اید، تنها کافیست که با نمایندگی تعمیر سیستم‌های صوتی تماس بگیرید. تکنسین‌های این مرکز به آدرس شما اعزام شده و خدمات عیب‌یابی و تعمیر ساندبار را در محل به شما ارائه می‌دهند.

تعمیر آمپلی فایر

  • چرا آمپلی فایر روشن نمی‌شود؟
  • دلیل قرمز شدن چراغ آمپلی فایر چیست؟
  • چرا یکی از کانال‌های آمپلی فایر خش خش می‌کند؟

همه این پرسش‌ها از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که گریبان‌گیر آمپلی فایر می‌شود. همانطور که می‌دانید آمپلی فایر به سیستم صوتی خانگی کمک می‌کند تا صدای باکیفیتی را پخش کند؛ به همین دلیل اکثر کاربرانی که بلندگوهای تلویزیون آن‌ها صدای باکیفیتی را پخش نمی‌کنند، یک آمپلی فایر خریداری کرده و با وصل کردن آن به تلویزیون خود از شر صدای بی‌کیفیت بلندگوهای تلویزیون خلاص می‌شوند.

درواقع‌ زمانی که آمپلی فایر را به تلویزیون خود متصل می‌کنید، پیش از اینکه صدا به بلندگوهای تلویزیون فرستاده شده و پخش شود، ابتدا به آمپلی فایر فرستاده شده و توسط این دستگاه تقویت می‌شود، سپس صدای تقویت شده و باکیفیت از آمپلی فایر به بلندگوهای تلویزیون برای پخش شدن فرستاده می‌شود.

بیشتر بدانید: پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو

درصورت مواجه شدن با هر مشکلی در آمپلی فایر خود بهتر است عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی آن را به نمایندگی تعمیر سیستم‌های صوتی بسپارید؛ چراکه تکنسین‌های این مرکز به خوبی با تمامی خرابی‌های این سیستم آشنایی دارند و به راحتی می‌توانند آن را مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار دهند.

تعمیر اسپیکر

امروزه برخی از کاربران ازاسپیکرهای اکتیو استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز ازاسپیکرهای پسیو؛ چراکه اسپیکرها به دو نوع اکتیو و پسیو تقسیم می‌شوند. همانطور که می‌دانید اسپیکرهای اکتیو، اسپیکرهایی هستند که علاوه‌بر پخش صدای باکیفیت دارای سیستم کنترل صوتی الکترونیکی مانند: اکولایزر می‌باشند؛ با این وجود آن دسته از کاربرانی که دارای اسپیکر اکتیو هستند، اجازه کنترل کامل صدا در هنگام پخش را دارند؛ اما در مقابل اسپیکرهای پسیو، فقط صدای دریافتی از آمپلی فایر و دستگاه‌های دیگر را پخش می‌کنند و به زبان ساده نوعی بلندگو هستند که امکان کنترل صدا با استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

خرابی‌ها و مشکلاتی که برای هر یک از این اسپیکرها به وجود می‌آید، متفاوت است؛ برای مثال اسپیکرهای پسیو یا دچار سوختن می‌شوند یا اینکه لایه‌های نرم آن‌ها که ارتعاشات صدا توسط آن‌ها انتقال پیدا می‌کند خراب می‌شود و درنتیجه نویزهایی صوتی در حین پخش صدا شنیده می‌شود؛ در حالیکه خرابی‌ها و مشکلاتی که برای اسپیکر اکتیو به وجود می‌آید خیلی متعدد است و تنها با عیب‌یابی دقیق می‌توان منشا بروز مشکل در آن را پیدا کرد که این کار تنها از تکنسین‌های نمایندگی تعمیر سیستم‌های صوتی برمی‌آید.

تعمیر باند

اکثر کاربران به اشتباه فکر می‌کنند که باند همان اسپیکر است و بین این دو سیستم صوتی هیچ تفاوتی وجود ندارد؛ در حالیکه اسپیکر به عنوان یک پخش‌کننده صدا به حساب می‌آید که همانطور که اشاره کردیم مدل اکتیو آن امکان کنترل صدا را هم به کاربر می‌دهد؛ اما زمانی که اسپیکر درون یک باکس قرار می‌گیرد باند نامیده می‌شود. اسپیکر و باند از چندین نظر شامل: اندازه و شکل، مقاومت امپدانس یا اهم و توان خروجی با یکدیگر متفاوت هستند.

از رایج‌ترین مشکلاتی که برای باند به وجود می‌آید می‌توان به شنیده شدن صدای بی‌کیفیت، شنیده شدن صدای خش خش و همراه با نویز و از کار افتادن باند اشاره کرد. نمایندگی تعمیر سیستم‌های صوتی علاوه‌بر اینکه خدمات عیب‌یابی و تعمیر اسپیکر را به کاربران خود ارائه می‌دهد، خدماتتعمیرات تخصصی باند را نیز به کاربران ارائه می‌دهد؛ با این وجود فرقی نمی‌کند که از اسپیکر استفاده می‌کنید یا باند، به هر حال می‌توانید تعمیر هر یک از این سیستم‌های صوتی را به این مرکز بسپارید.

مشکلات زیرنویس فیلم در سیستم های صوتی

بسیاری از کاربران سیستم های صوتی خانگی، با این مشکل مواجه می شوند که زیرنویس فیلم ها در سیستم پخش نمی شود. حتی گاهی زیرنویس به هم ریخته و درست نمایش داده نمی شود. معمولا این مسئله به عدم پشتیبانی دستگاه از فونت، فرمت و یا نوع کد گذاری زیرنویس مربوط است. برای حل این ایراد، فایل زیرنویس را از طریق برنامه‌ Note pad باز کرده و ضمن انتخاب متن، از منوی Format ، فونت زیرنویس را بر روی Arabic transparent تنظیم کنید. در مرحله بعدی باید از منوی File گزینه‌ save as را انتخاب کنید و در صفحه‌ save as گزینه‌ Encoding را روی حالت ANSI قرار دهید. حالا فایل را با پسوند srt ذخیره کنید. البته این مراحل در برخی از دستگاه ها متفاوت هستند. بنابراین بهتر است برای حل مشکل، از کارشناسان تعمیر سیستم های صوتی خانگی کمک بگیرید.

اجرا نشدن دیسک ها در دستگاه صوتی

اجرا نشدن دیسک ها هم یکی دیگر از مشکلات دستگاه های صوتی است که افراد زیادی از آن شکایت دارند. در این شرایط، دستگاه هیچ یک از CDها، حتی دیسک‌های Original و یا دیسک‌هایی که قبلا پخش می‌کرده را اجرا نمی کند. این وضعیت نشان دهنده بروز یک ایراد یا آسیب دیدگی جدی است و حتما باید در اولین فرصت، دستگاه را به کارشناسان تعمیر سیستم های صوتی خانگی نشان دهید.

کار نکردن ریموت کنترل

کار نکردن کنترل هم جزو مشکلات دستگاه های صوتی است که باید ریشه یابی شده و برطرف گردد. ممکن است باتری کنترل ضعیف شده باشد و یا به دلایل دیگر، سیگنال دهی بین کنترل و دستگاه، درست انجام نشود. اگر پس از تعویض باتری هم مشکل ادامه داشت، بهتر است به فکر تعمیر سیستم صوتی خانگی خود به شکل تخصصی تر باشید. اگر مانعی برای رسیدن امواج به چشمی دستگاه وجود دارد، آن را بردارید. در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل حل نشد، ایراد از ریموت کنترل یا خود دستگاه است.

4.2/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩