اشتراک گذاری

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی که در انواع مدل های تلویزیون قرار داده شده است، امکان اتصال این محصول به رایانه و لپ تاپ است. به عبارت بهتر، کاربران می توانند از تلویزیون خود به عنوان مانیتور استفاده کرده و با آن فیلم تماشا کرده و کارهای گرافیکی و … را انجام دهند. برای تبدیل تلویزیون به مانیتور ، باید از کابل هایی استفاده کرد که نوع آنها با توجه به پورت های تعبیه شده در تلویزیون، می تواند متفاوت باشد. این کار مزایای متعددی برای کاربران به همراه دارد که از جمله آنها می توان به انجام فرایند های گرافیکی در صفحه نمایش بزرگ تر و نیز فاصله بیشتر از صفحه مانیتور اشاره نمود. خوشبختانه برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور تلویزیون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده نبوده و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای اطلاع از کاربردی ترین روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور ، با ما همراه باشید.

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

روش های کاربردی تبدیل تلویزیون به مانیتور

همانطور که اشاره کردیم، برای تبدیل تلویزیون به مانیتور روش های مختلفی وجود دارد. شما در این قسمت، چهار مورد از کاربردی ترین روش های انجام این کار را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا بر این اساس بتوانید به راحتی از این قابلیت تلویزیون خود استفاده نمایید. روش های تبدیل کردن تلویزیون به مانیتور کامپیوتر عبارتند از:

کابل S-Video

استفاده از کابل S-Video  ، راحت ترین و البته رایج ترین روشی است که برای تبدیل تلویزیون به مانیتور مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابل قیمت کمتری دارد و البته بسیاری از مدل های تلویزیون از آن پشتیبانی می کنند. حتی برخی از تولید کنندگان کارت گرافیک، این کابل را به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه اضافه ای در اختیار کاربران قرار می دهند. البته کابل‌ S-Video در دو نوع 4 پین و 7 پین تولید و عرضه شده و پیش از اتصال، باید از تطابق آنها با کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمایید.

کابل VGA

دیگر روش تبدیل تلویزیون به مانیتور که احتمالا در مورد آن شنیده اید، استفاده از کابل VGA است. تلویزیون و لپ تاپی که مورد استفاده قرار می دهید باید از پورت HDTV برخوردار باشند تا بتوانید این روش را اجرا نمایید. بیشتر کامپیوترهای قدیمی از این امکان پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل برای تبدیل آنها به مانیتور کامپیوتر، باید از روش های دیگر بهره ببرید. لازم است بدانید که کیفیت تصویر ارائه شده در این روش، به مراتب از سایر روش ها بالاتر بوده و امکان اجرایی کردن آن نیز راحت تر می باشد.

روش HDMI

اگر به دنبال بهترین روش برای تبدیل تلویزیون به مانیتور هستید، به شما استفاده از HDMI را توصیه می کنیم. این روش هم کیفیت بالاتری دارد و هم بر خلاف برخی از روش های دیگر، اتصال صدا و تصویر را با هم فراهم می سازد. البته کامپیوتر های معمولی فاقد این پورت بوده و این نوع اتصال مخصوص کامپیوتر‌ها و پخش کننده ‌هایی است که برای اتصال به تلویزیون طراحی شده اند. مثل لپ تاپ های امروزی که پورت HDMI یکی از پورت های اصلی آنها به شمار می رود. پس از بررسی مدل تلویزیون خود و پورت های تعبیه شده در آن، شما کاربران عزیز می توانید هریک از روش های ذکر شده را انتخاب کرده و از نمایش فایل های کامپیوتری مورد نظر خود در تلویزیون تان لذت ببرید.

مبدل (Scan Converter)

به عنوان یکی دیگر از روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور ، باید به استفاده از مبدل Scan Converter اشاره کرد. این نوع مبدل می تواند اتصال VGA را به S-Video تبدیل نمایند. به این ترتیب شما عزیزان می توانید به راحتی تلویزیون خود را به عنوان مانیتور مورد استفاده قرار داده و عملکرد ها و پردازش های کامپیوتری خود را انجام دهید.

تعمیرات تلویزیون در محل

تعمیرات تلویزیون در محل، یکی از خدماتی است که نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون به کاربران خود ارائه می دهد. این مرکز از مشکلات انتقال تلویزیون به مرکز تعمیر کاملا آگاهی دارد و در راستای کاهش زحمات کاربران، سرویس مورد بحث را راه اندازی نموده است. اگر شاهد بروز هرگونه مشکل یا اختلال در تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک یا … خود بودید، می توانید با نمایندگی تعمیر تلویزیون مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و درخواست تعمیر آن در منزل خود را داشته باشید. همکاران ما در قالب تیمی متخصص به محل مورد نظر شما اعزام شده و ضمن بررسی دقیق دستگاه، آن را به صورت تخصصی ترمیم می نمایند. با استفاده از خدمات تعمیرات تلویزیون در محل، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مرکز تعمیر را ندارید و می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی نمایید

2.8/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید