اشتراک گذاری

تلویزیون سه بعدی

تلویزیون سه بعدی یا همان 3D TV، تلویزیونی است که نمایشگر بکاررفته در آن تصاویر را به صورت سه بعدی و برجسته برای تماشاگران به نمایش می‌گذارد. این اتفاق یعنی دادن بعد سوم و عمق به تصاویر با فریب چشم و مغز انسان صورت می‌پذیرد. به عبارتی دیگر در حالی که تصاویر به نمایش در آمده در تلویزیون 2D است، کاربر به دلیل فناوریهای بکاررفته در تلویزیون های سه بعدی، این تصاویر را با بعد سوم و عمق می‌بیند. اگر چه تلویزیون سه بعدی در ابتدای عرضه و ورود به بازار هیاهو و سروصدای زیادی به راه انداخت تا آنجا که برخی آینده تصویر را از آن تلویزیون 3 سه بعدی دانستند اما در حال حاضر عرضه این تلویزیونها در حال متوقف شدن است. ال‌جی و سونی که آخرین و تنها تولیدکنندگان تلویزیون‌های سه بعدی در جهان بودند، هر دو اعلام کردند پشتیبانی از این تکنولوژی را متوقف خواهند کرد.

تلویزیون سه بعدی

تلویزیون سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

آنچه که سبب تمایز تلویزیون سه بعدی از تلویزیون عادی می‌گردد، آن است که این دستگاه هر صحنه را در دو تصویر متفاوت، یکی برای چشم راست و یکی برای چشم چپ به نمایش در می‌آورد. دقیقا همین موضوع است که سبب عمق بخشیدن به تصاویر این تلویزیون می‌گردد. 

تصاویر به نمایش در آمده برای دو چشم کاملاً یکسان هستند با این تفاوت که هر دو آنها کمی به راست و یا به چپ کج شده‌اند.. البته برای درک تصاویر تلویزیون سه بعدی نیاز به استفاده از عینک مخصوص است. در غیراینصورت تصاویر به صورت ترکیب شده بر روی هم و بهم ریخته مشاهده خواهد شد. (نکته: مطالعات نشان داده با وجود فراهم بودن تمامی امکانات نیز چیزی بین 5 تا 10 درصد آمریکاییها قادر به دیدن تصاویر تلویزیون سه بعدی نیستند. در واقع این گروه به نوعی دچار کوری استریو یا دوگانه هستند)

تلویزیون سه بعدی، عینک و محتوای سه بعدی

برای دیدن تصاویر تلویزیون 3 بعدی، آنچه که شما نیاز دارید همین تلویزیون سه بعدی، عینک و البته منبعی است که محتوای سه بعدی را به تلویزیون شما تحویل دهد. عرضه کننده محتوای سه بعدی در غالب موارد کنسولهای بازی، کابل HDMI ، دستگاه های پخش ویدئو و3D BlueRay Player ها هستند. 

ضمن آنکه تمامی افرادی که می‌خواهند به تماشای تلویزیون سه بعدی بنشینند می بایست عینک مخصوص این دستگاه را به چشم بزنند، در غیراینصورت تصاویر را به صورت دوگانه و یا مخدوش خواهند دید.  و تصاویری که برای اهداف خاصی 3 بعدی شده اند هم اصلا دیده نمی‌شوند. 

اگرچه در CES 2011 تلویزیون هایی معرفی شدند که بدون نیاز به عینک نیز مشاهده تصاویر سه بعدی را برای بیننده ممکن می سازند و کمپانی های سازنده نیز تلاش بسیاری برای ارتقا و افزایش کیفیت تلویزیون سه بعدی کردند اما عاقبت، همانگونه که گفته شد عرضه تلویزیون 3 بعدی در حال متوقف شدن است و در حال حاضر ال‌جی و سونی که آخرین و تنها تولیدکنندگان تلویزیون‌های سه بعدی در جهان بودند، هر دو اعلام کردند پشتیبانی از این تکنولوژی را متوقف خواهند کرد.

آیا امکان غیرفعال کردن حالت پخش سه بعدی وجود دارد؟

خوشبختانه یک تلویزیون سه بعدی به گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند قابلیت 3D آن را غیرفعال کرده و به تماشای تصاویر 2D بپردازد. به عبارتی دیگر تلویزیون‌های سه بعدی قادرند تصاویر دوبعدی را به خوبی و بدون نیاز به عینک نمایش دهند. پخش کننده های سه بعدی مانند Blu-Ray 3D نیز قابلیت پخش فیلم به صورت دو بعدی را دارند و اکثر فیلم ها های سه بعدی Blu-Ray علاوه بر فیلم سه بعدی نسخه دو بعدی را نیز در خود دارند یعنی در اکثر فیلم های سه بعدی Blu-Ray هم نسخه دو بعدی و هم نسخه سه بعدی فیلم وجود دارد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های تعمیر و بهسازی انواع تلویزیون به متقاضیان است. دارندگان انواع تلویزیون، اعم از اولد، پلاسما، ال ای دی، ال سی دی و … می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال در دستگاه مورد استفاده شان، با نمایندگی تعمیرات تلویزیون تماس بگیرند و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیرات تلویزیون را ثبت نمایند. 

تخصصی ترین مرکز تعمیر تلویزیون، در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ تعمیر و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید. احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در کنار ارائه بالاترین خدمات، هدف مدیریت و کادر فنی نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون می‌باشد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩