اشتراک گذاری

سیاه شدن تصویر تلویزیون

یکی از اشکالات مشاهده شده در دستگاه‌های تلویزیون، سیاه شدن تصویر آنهاست. در این وضعیت، یا بخشی از تصویر و یا تمامی آن، سیاه می‌شود و صفحه نمایش تلویزیون بدل به صفحه‌ای سیاه می‌گردد. علت بروز این اشکال یعنی سیاه شدن تصویر تلویزیون در وهله نخست بسته به نوع و تکنولوژی تلویزیون دارد.

به عبارتی دیگر، منشأ این اشکال تا حد زیادی بستگی به این موضوع دارد که تکنولوژی تلویزیون ال سی دی، ال ای دی، پلاسما و یا اولد است. علت دیگری که ممکن است سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون گردد پنل دستگاه است که در بخش‌های آتی، مفصلاً به آن پرداخته خواهد شد. سیاه شدن تصویر تلویزیون به هر دلیل که اتفاق بیفتد، مهم‌ترین نکته در تعمیر آن، استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و حضور کارشناسانی مجرب است.

در غیر اینصورت، این امکان وجود دارد که منشأ اشکال پیش آمده به درستی تشخیص داده نشده و تلویزیون به دلیل دستکاری‌های نابجا، دچار خرابی دوچندان گردد. در بخش‌های آتی برخی از رایج ترین علل سیاه شدن تصویر تلویزیون شرح داده خواهد شد. (نکته: علل ذکر شده مربوط به تلویزیون ال ای دی است).

سیاه شدن تصویر تلویزیون

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون

 بسته به دلایل سیاه شدن تصویر و نوع تلویزیون شما، هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون ممکن است متفاوت باشد. برخی از دلایل سیاه شدن تصویر شامل خرابی قطعات داخلی تلویزیون، عدم پشتیبانی از فرمت تصویری و یا مشکل در کابل‌های اتصال به دستگاه‌های خارجی می‌باشد.

به طور کلی، هزینه تعمیر تاریک شدن تلویزیون قبل از آغاز تعمیرات اعلام می شود. اما می‌توانید با تماس با مرکز تعمیرات تلویزیون  و ارائه جزئیات بیشتر درباره مشکل، بیشتر در مورد هزینه‌های تعمیر مطلع شوید.

دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون 

  • سوختگی و مردگی پیکسل 
  • خرابی پنل تلویزیون 
  • خرابی بک لایت تلویزیون 
  • مشکل در دستگاه های جانبی یا کابل های متصل به  تلویزیون 
  • عدم اتصال تلویزیون به ورودی صحیح 
  • خرابی کابل کواکسیال یاHDMI 
  • تنظیم تایمر خواب 

 

بررسی علل فنی سیاه شدن تصویر تلویزیون

سوختگی و مردگی پیکسل

سوختن پیکسل علت دیگری است که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌گردد. البته شرکت‌های سازنده تلویزیون در طول سالهای اخیر فناوری‌های نوینی نظیر QLED و SUHD را در طراحی و تولید این دستگاه بکار برده‌اند تا میزان سوختگی پیکسل تلویزیون را کاهش دهند. در صورت بروز این اشکال –یعنی سوختگی پیکسل- نیاز است جهت بهسازی دستگاه، قطعه معیوب تعویض گردد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این اشکال، با حضور در مراکز تعمیرات تلویزیون قابل دریافت است.

سوختگی و مردگی پیکسل

خرابی پنل تلویزیون

دومین علتی که ممکن است سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون گردد، خرابی پنل دستگاه است. هنگامی که بخش ماژور یا لیکوئید در پنل تلویزیون خراب شود، این امر باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون و صفحه نمایش ال ای دی خواهد شد. پنل های تلویزیون، دارای طول عمر محدودی هستند و باید پس از پایان یافتن طول عمر، تعویض شوند.

خرابی پنل تلویزیون

خرابی بک لایت

نخستین و مهم‌ترین علتی که ممکن است سبب سیاه شده تصویر تلویزیون گردد، خرابی بک لایت است. زمانی که بک لایت تلویزیون ال ای دی دچار مشکل شود، لکه‌هایی سیاه و تیره بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون ظاهر می‌شود. در صورت بروز چنین اشکالی در دستگاه –یعنی خرابی بک لایت- می‌بایست سریعاً جهت تعمیر اقدام کرد. زیرا خرابی بک لایت در یک بخش، سبب پخش ولتاژ لامپ‌های معیوب در میان لامپ های سالم می‌گردد و در نهایت خرابی زودهنگام تمامی صفحه نمایش تلویزیون را موجب می‌شود. (نشانه خرابی بک لایت آن است که صفحه تلویزیون خاموش و روشن می شود).

خرابی بک لایت

بررسی دلایل ساده سیاه شدن تصویر تلویزیون

دلایل ساده سیاه شدن تصویر تلویزیون

مشکل در دستگاه‌های جانبی یا کابل‌های متصل به تلویزیون

وجود مشکل در دستگاه‌های جانبی مانند دی وی دی پلیر، کنسول بازی یا گیرنده دیجیتال، یا کابل‌های متصل به تلویزیون ممکن است باعث سیاه شدن تصویر شود. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی دستگاه یا کابل، یا اتصال نامناسب باشد.

عدم اتصال تلویزیون به ورودی صحیح

اگر تلویزیون به ورودی یا منبع صحیح متصل نشود، تصویر ممکن است سیاه یا تاریک شود. برای مثال، اگر تلویزیون شما به ورودی HDMI متصل شده است ولی ورودی تلویزیون روی سیگنال کابل آنتن تنظیم شده باشد، تصویر قابل نمایش نخواهد بود.

خراب بودن کابل کواکسیال یا HDMI

اگر کابل‌های ارتباطی مانند کابل کواکسیال یا HDMI خراب شده یا دچار مشکل شده باشند، تصویر ممکن است سیاه شود یا با اختلال نمایش داده شود.

تنظیم تایمر خواب، دلیل سیاه شدن صفحه تلویزیون

برخی تلویزیون‌ها قابلیت تنظیم تایمر خواب دارند که می‌تواند تصویر را تاریک کند. این قابلیت معمولاً برای صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از روشن ماندن بیهوده تلویزیون در صورت عدم استفاده برنامه ریزی می‌شود. درصورت سیاه شدن تصویر تلویزیون، در نظر داشته باشید که تایمر خواب فعال شده و تلویزیون در حالت استراحت قرار دارد.

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون غالباً ارتباط مستقیمی با تعمیرات بک لایت دارد. به عبارتی دیگر بروز اشکال در بک لایت تلویزیون است که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون می گردد. اگر بخش بک لایت تلویزیون دچار مشکل شود، شاهد ایجاد لکه های تاریک و سیاه در صفحه نمایش این دستگاه خواهیم بود. بروز اختلال در بک لایت حاصل روشن بودن مداوم تلویزیون و زیاد بودن نور ال ای دی تلویزیون است.

بنابراین جهت پیشگیری از بروز این اتفاق بهتر است دستگاه خود را برای مدت طولانی روشن نگذارید و نور ال ای دی آن را نیز چک کنید که بیش از اندازه نباشد. در تعمیر بک لایت تلویزیون در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می شود.

در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون به دلیل برداشته شدن صفحه ماژور و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. به همین دلیل در مراکز تعمیرات تخصصی تلویزیون، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می شود

مرکز تخصصی تی وی مانیتور

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران و دارندگان دستگاه های تلویزیون و مانیتور است. کاربران گرامی می توانند با مراجعه به مرکز تعمیرات تی وی مانیتور تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات انواع دستگاه های مانیتور و پنل های تی وی را دریافت نمایند. تعمیرات تی وی مانیتور در این مرکز محدود به مدل و برند خاصی نیست و از تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است، پشتیبانی می کند.

در این مرکز  -به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی،- تمامی سرویس‌های ترمیم، تعویض و تعمیر مرتبط با مانیتورهای مدلهای گوناگون تلویزیون اعم از تلویزیون های پلاسما، ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی، تلویزیون های هوشمند و پنل های OLED به همراه گارانتی عرضه‌ می‌گردد.

تعمیرات تلویزیون

تعمیرات تلویزیون در این مرکز محدود به مدل و نوع خاصی از تلویزیون نیست و شما کاربران گرامی دارنده هریک از برندهای تلویزیون که باشید می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با تلویزیون خویش، تخصصی ترین تعمیرات مورد نیاز را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد.

در مرکز تعمیرات تلویزیون -به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی،- تمامی سرویس‌های ترمیم، تعویض و تعمیر مرتبط با مدلهای گوناگون تلویزیون اعم از تلویزیون های پلاسما، ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی، تلویزیون های هوشمند و پانل های OLED به همراه گارانتی عرضه‌ می‌گردد. مهندسان و کارشناسان فعال در نمایندگی تعمیرات تلویزیون با بهره گیری از سالها تجربه و تخصص در زمینه‌ تعمیر، قادر به رفع غالب عیوب و اختلالاتی هستند که ممکن است به هر روی در تلویزیونها ایجاد شده باشند.

3.8/5 (27 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩