اشتراک گذاری

معرفی جدیدترین تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی

تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی در مدل‌های OLED ،LED و Mini LED رونمایی شدند. این خانواده جدید سونی تلویزیون‌های سری Bravia XR نام دارند که پرنورتر از نسل قبل بوده و وضوح تصویر بالایی دارند. سونی امسال در نمایشگاه CES 2023 حضور نداشت و حالا با معرفی تلویزیون های 2023 سونی ، تلویزیون های جدید خود را به رخ رقیبان می کشد.

معرفی جدیدترین تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی

قابلیت های تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی

سیستم‌عامل Google TV

تمامی تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سری Bravia XR از سیستم‌عامل Google TV استفاده می‌کنند. در رابط کاربری این تلویزیون‌ها، محتوا در مرکز توجه قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های سونی از قابلیت‌هایی مثل ایرپلی ۲ و هوم‌کیت و دستیار آمازون الکسا و سرویس‌های دیگری مثل گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند.  

قابلیت XR Clear Image

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید تلویزیون‌های سونی، XR Clear Image است که با توجه به کیفیت اولیه‌ی فایل اصلی، تنظیمات تصویر را به‌طور خودکار تعیین می‌کند. اگر تصویر از نوع 4K باشد و از سرویس‌های استریم یا دیسک‌های بلو-ری UHD پخش شود، تلویزیون تغییر چندانی روی آن اعمال نمی‌کند.

قابلیت تشخیص وضوح 1080p

سونی می‌گوید الگوریتم‌هایش به حدی هوشمند هستند که وضوح 1080p را تشخیص می‌دهند، حتی در سناریوهایی که تلویزیون سیگنال 4K دریافت می‌کند. در این حالت، تلویزیون‌های جدید سونی بهبودهای نرم‌افزاری بیشتری روی تصویر اعمال می‌کنند. البته در فرآیند پردازش تصویر، جلوه‌هایی مثل Film Grain حفظ می‌شود.

قابلیت روشنایی بیشتر

شماری از تلویزیون‌های جدید سونی، به ناحیه‌های نوردهی پرتعدادتری مجهزند و غالبا روشنایی بیشتری نسبت‌به نسل قبل دارند. سونی مثل همیشه، در تلویزیون‌های ۲۰۲۳ نیز تأکید ویژه‌ای روی فناوری‌های پردازش تصویر دارد. این شرکت می‌گوید پردازنده‌ی Cognitive Processor XR  موجب می‌شود تلویزیون‌های سری Bravia XR خودشان را از رقبا متمایز کنند.

اجرای بازی های k4  با نرخ نوسازی 120 هرتز

تمامی تلویزیون‌های جدید سونی می‌توانند بازی‌های 4K را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پخش کنند. این تلویزیون‌ها همچون مدل‌های ۲۰۲۲ به تنها دو درگاه HDMI 2.1 مجهز هستند. دو درگاه دیگر از نوع HDMI 2.0 هستند که امکان اجرای بازی‌های 4K/120Hz را فراهم نمی‌کنند.

این مطلب برای شما مفید است : راهنمای خرید تلویزیون

سازگاری با  پلی استیشن 5

سونی می‌گوید تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی این شرکت همچون مدل‌های سال قبل سازگاری بسیار زیادی با کنسول پلی استیشن ۵ دارند. البته برخی از قابلیت‌های گیمینگ، در کنسول‌های ایکس باکس نیز قابل‌دسترس خواهند بود.

قابلیت های نرم افزاری تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سونی

یکی از قابلیت‌های جدید که در گروه قابلیت های نرم افزاری تلویزیون های 2023 سونی  معرفی شده است،  Eco Dashboard است که روی کاهش مصرف انرژی تمرکز دارد. این ویژگی  به کاربران توصیه می‌کند سراغ تنظیماتی که مصرف انرژی را افزایش می‌دهد، نروند.

به‌علاوه، سونی همچون شرکت‌های سامسونگ و ال جی و های‌سنس، تلویزیون‌های جدیدش را به منویی جداگانه برای تنظیمات گیمینگ مجهز کرده است. منوی جدید سونی به کاربران این  امکان را می‌دهد قابلیت‌‌های VRR (نرخ نوسازی متغیر) و کاهش موشن‌بلور (تاری حرکت) را فعال و تغییراتی در تنظیمات کنتراست اعمال نمایند. همچنین اگر به دنبال کاهش ابعاد تصویر بازی هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید. متأسفانه منوی گیمینگ سونی نرخ فریم را نشان نمی‌دهد.

قابلیت های نرم افزاری تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سونی

مدل های تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی

تلویزیون 2023 سونی مدل QD-OLED

یکی از جدیدترین تلویزیون‌های سونی، مدل QD-OLED است که با روشنایی بسیار زیاد جلب‌ توجه می‌کند. به غیر از این مدل، بقیه‌ی تلویزیون‌ها تغییرات بزرگی تجربه نکرده‌اند. به‌نظر می‌رسد سونی تلاش کرده همان فرمول موفق سال قبل را بهبود دهد تا تلویزیون‌های بهتری به دست مشتریان برساند.

تلویزیون ۲۰۲۳سونی X90L

X90L مدل پایین‌رده‌ی تلویزیون‌های جدید سونی است که از پنل LED با پشتیبانی از نوردهی موضعی آرایه‌ی کامل (FALD) استفاده می‌کند و به‌عنوان محصولی غیرپرچمدار، عملکرد خوبی در نمایش تصاویر دارد. سونی امسال تلویزیون پایین‌رده‌ی خود را به‌جای حاشیه‌ی پلاستیکی به حاشیه‌ی آلومینیومی مجهز کرده است. بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، X90L دارای حداکثر ۶۰ درصد ناحیه‌ی نوردهی محلی بیشتر و ۳۰ درصد روشنایی بیشتر است. مدل ۹۸ اینچ X90L بزرگ‌ترین تلویزیون ۲۰۲۳ سونی محسوب می‌شود.

تلویزیون-۲۰۲۳سونی-X90L

تلویزیون سونی A80L

سونی تلویزیون A80L را با پنل OLED معرفی کرده است که برای اولین بار در مدل ۸۳ اینچ روانه‌ی بازار می‌شود. تغییرات این تلویزیون نسبت‌به نسل قبل، کم است: سونی می‌گوید A80L تا ۱۰ درصد عملکرد بهتر دارد و به‌دلیل استفاده از توییترهای جدید در اسپیکر، صدا را کمی بهتر از قبل به گوش کاربر می‌رساند. A80L به‌طور کلی شباهت بسیار زیادی به تلویزیون A80K دارد که سال قبل عرضه شد. A80L را می‌توانیم رقیبی برای LG C2 و C3 به‌حساب بیاوریم.

تلویزیون سونی A80L

تلویزیون سونی A95L

A95L که به پنل QD-OLED مجهز است، تحسین‌برانگیزترین تلویزیون ۲۰۲۳ سونی به‌حساب می‌آید. مدل قبلی این محصول (A95K) توسط بسیاری از کارشناسان به‌عنوان بهترین تلویزیون 4K OLED سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

A95L همچون اصلی‌ترین رقیبش یعنی Samsung S95C در مدل‌های ۷۷ اینچ، ۶۵ اینچ و ۵۵ اینچ روانه‌ی بازار می‌شود. هر دوی این تلویزیون‌ها به نسل دوم پنل QD-OLED سامسونگ مجهز هستند و درمقایسه‌با مدل A95K تا ۲۰۰ درصد روشنایی بیشتر دارند. مزیت بزرگ QD-OLED این است که افزایش روشنایی پنل باعث بالا رفتن درخشندگی رنگ‌ها می‌شود. امسال اولین سالی است که می‌توان تلویزیون‌های رده‌بالای OLED را با خیال راحت در اتاق‌های پرنور قرار داد.

تلویزیون های پریمیوم مینی LED سونی

این شرکت اعلام کرده در تلویزیون‌ های ۲۰۲۳ سونی همچنان به تولید تلویزیون‌های پریمیوم مینی LED ادامه می‌دهد. تلویزیون جدید X93L برای جایگزین با X95K معرفی شده است که در سال ۲۰۲۲ عرضه شده بود. سونی می‌گوید عملکرد این دو تلویزیون تا حد بسیار زیادی شبیه هم است. X93L در مدل‌های ۸۵ اینچ، ۷۷ اینچ و ۶۵ اینچ در دسترس قرار می‌گیرد.

تلویزیون مینی LED سونی

سونی تلویزیون مینی LED دیگری نیز دارد که تعداد ناحیه‌های نوردهی موضعی آن تقریبا ۲۰ درصد بیشتر است تا از جلوه‌هایی مثل Blooming جلوگیری شود. سونی می‌گوید تلویزیون X95L صرفا در مدل ۸۵ اینچ در دسترس قرار می‌گیرد.

جهت آشنایی با مدل های قدیمی تر تلویزیون سونی این مقاله را بخوانید : تلویزیون های 2021 سونی  

پشتیبانی و تعمیرات تلویزیون های 2023 سونی

درصورت خرید هر یک از مدل های تلویزیون سونی 2023 می توانید از خدمات تعمیر و پشتیبانی نمایندگی سونی بهره مند شوید. همچنین قبل از  تعمیر تلویزیون سونی می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی بهره مند شوید.  

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩