اشتراک گذاری

مشکلات پاور تلویزیون

پاور تلویزیون همانگونه که از نام این قطعه پیداست، تأمین انرژی دستگاه را برعهده دارد. در صورت خرابی این قطعه، دیگر، امکان تأمین انرژی و برق مورد نیاز جهت طی نمایش تصاویر وجود دارد و این دستگاه، عملاً تبدیل به محصولی بی‌مصرف می‌گردد. از همین روست که مشکلات پاور تلویزیون می‌بایست در اسرع وقت تعمیر و برطرف گردند. تعمیر پاور تلویزیون به دلیل نقش حیاتی این قطعه در عملکرد سایر بخش‌ها و حساسیت بالای آن، می بایست با دقت بالا و بی‌هیچ خطایی انجام پذیرد.

هر گونه دستکاری نابجا در بخش پاور، عملکرد سایر بخش‌ها را مختل کرده و دچار اشکال می سازد. اگر شما نیز به سالم بودن این بخش از دستگاه خود مطمئن نیستید می توانید با خواندن این مقاله، اقدامات لازم جهت تست پاور تلویزیون را انجام داده و در صورت نیاز نسبت به تعمیر مشکلات پاور تلویزیون اقدام نمایید. بعلاوه شما کاربران گرامی می توانید جهت تعمیر پاور تلویزیون خویش به مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون مراجعه نمایید. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت دوره ای است.

مشکلات پاور تلویزیون

تعمیر مشکلات پاور تلویزیون

خرابی و ناکارآمدی پاور تلویزیون می تواند دلایل متعددی باشد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد. مشکلات پاور تلویزیون به هر دلیل که ایجاد شده باشند می‌بایست در اولین فرصت مرتفع گردند. خرابی های پاور تلویزیون در سال‌های نخستین نمودی ندارند و معمولاً چند سال پس از استفاده از این دستگاه ظاهر می‌شوند. برخی از شایع‌ترین مشکلات پاور تلویزیون عبارت است از:

خراب شدن ترانزیستورهای پاور

برای تعمیر باید ترانزیستورها عوض شوند. (در برخی از پاورها STR به کار رفته که ممکن است این قطعه در بازار موجود نباشد. در این صورت برد پاور تعویض خواهد شد. در موارد کمی برای تعمیر ال سی دی باید برد پاور ال سی دی تعویض شود.)

چشمک زدن چراغ LED تلویزیون و روشن نشدن آن

خرابی دستگاه به دلیل اشکال در بخش پاور است و می بایست پاور تلویزیون تعمیر گردد. (این احتمال نیز وجود دارد که خرابی به دلیل مین برد باشد. پس از بررسی و تست دستگاه علت خرابی مشخص خواهد شد.)

دیر روشن شدن تلویزیون

دیر روشن شدن تلویزیون در اکثر مواقع مربوط به برد پاور می باشد. (تعمیر مشکلات پاور تلویزیون با استفاده از سیستم سرویس در محل نیز امکان پذیر است).

روشن نشدن تلویزیون و توقف بر روی چراغ پاور

این خرابی در تلویزیون های ال سی دی بیشتر مربوط به برد پاور می باشد. ولی در تلویزیون های ال ای دی بیشتر مربوط به برد مین می باشد. در چنین وضعیتی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر مشکلات پاور تلویزیون بر روی دستگاه انجام پذیرد. برد پاور تلویزیون های ال سی دی در بیشتر موارد قابل تعمیر می باشد. تعمیر برد مین نیز در بعضی موارد امکان پذیر است.

خاموش شدن اتوماتیک تلویزیون پس از چند ساعت

این خرابی بیشتر مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد. تعمیر برد پاور تلویزیون در مدل های ال ای دی بصورت سرویس در محل امکان پذیر است.

خاموش شدن کامل تلویزیون

این اشکال نیز مربوط به بخش پاور است و در این شرایط باید تعمیر پاور تلویزیون توسط کارشناسان آغاز شود. در صورتی که امکان تعمیر در برخی شرایط خاص وجود نداشته باشد امکان تعویض برد نیز وجود دارد.

مقاله آموزش تعویض پنل تلویزیون رو از دست نده!

تعمیر پاور تلویزیون

برای تعمیر پاور تلویزیون، باید اجزای این قطعه را تعمیر یا تعویض کرد. اول ترانزیستورها، خازن ها و دیگر اجزای معیوب پاور، تعویض می شوند تا مشکل تلویزیون برطرف شود. اما در صورتی که پاور سوخته باشد، امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این صورت تکنسین های نمایندگی تعمیرات تلویزیون، پاور سوخته را از دستگاه خارج کرده و به جای آن، یک پاور جدید و اورجینال نصب می کنند. به این ترتیب مشکلات تلویزیون برطرف شده و دستگاه عملکرد قبلی خود را باز می یابد.

نکات مهم 

  • از خاموش و روشن کردن مکرر تلویزیون خودداری کنید.
  • هنگامی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید، آن را از برق بکشید.
  • از تمیز کردن گرد و غبار از روی دریچه‌های تهویه تلویزیون خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه مشکل، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید یا با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید.

واحدهای تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران و دارندگان دستگاه های تلویزیون است. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تلویزیون تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات انواع دستگاه های تلویزیون –ازجمله خدمات مرتبط با تعمیر مشکلات پاور تلویزیون- را دریافت نمایید. خدمات ارائه شده در این مرکز به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد. تعمیرات تلویزیون در این مرکز محدود به مدل و برند خاصی نیست و دربردارنده‌ تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری است که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیر تلویزیون در بخش زیر معرفی شده است.

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران و دارندگان دستگاه های تلویزیون و مانیتور است. کاربران گرامی می توانند با مراجعه به مرکز تعمیرات تی وی مانیتور تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات انواع دستگاه های مانیتور و پنل های تی وی را دریافت نمایند. تعمیرات تی وی مانیتور در این مرکز محدود به مدل و برند خاصی نیست و از تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است، پشتیبانی می کند. در این مرکز  -به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی،- تمامی سرویس‌های ترمیم، تعویض و تعمیر مرتبط با مانیتورهای مدلهای گوناگون تلویزیون اعم از تلویزیون های پلاسما، ال سی دی، تلویزیون های ال ای دی، تلویزیون های هوشمند و پنل های OLED به همراه گارانتی عرضه‌ می‌گردد.

4.2/5 (6 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩