اشتراک گذاری

وصل کردن USB به تلویزیون

وصل کردن USB به تلویزیون، نکاتی دارد که اگر به درستی رعایت نشوند، شناسایی و خوانش اطلاعات با مشکل مواجه می شود. مثلا ممکن است یک هارد یک گیگابایتی حاوی عکس و فیلم و موسیقی را به تلویزیون وصل کنید، اما به دلیل رعایت نکردن چند نکته ساده، هیچ یک از اطلاعات در تلویزیون نمایش داده نشوند. در ادامه ضمن بررسی نکات مهم در مورد وصل کردن USB به تلویزیون، دلایل خوانده نشده اطلاعات را نیز معرفی می کنیم.

وصل کردن USB به تلویزیون

چرا برخی از اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟

گاهی تمام نکات برای وصل کردن USB به تلویزیون به درستی رعایت می شوند، اما اطلاعات دستگاه یو اس بی در تلویزیون نمایش داده نمی شوند. معمولا در بیشتر این موارد، مسئله مربوط به عدم پشتیبانی تلویزیون از فرمت مورد نظر است. بسیاری از تلویزیون ها از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل، ممکن است مشکلاتی در خوانش اطلاعات یو اس بی توسط آنها وجود داشته باشد. 

برای رفع این مشکل می توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کرده و فرمت اطلاعات را تغییر دهید.

آموزش وصل کردن USB به تلویزیون

با وصل کردن USB به تلویزیون شما می‌توانید از عکس‌ها، موسیقی و فیلم‌های ذخیره شده در دستگاه USB لذت ببرید. برای این کار کافی است تا یو اس بی مدنظر خود را به دستگاه وصل کنید. اگر دستگاه USB متصل به تلویزیون دارای کلید روشن-خاموش است، آن را روشن کنید. دکمه HOME را فشار دهید و از میان محتواهای ذخیره شده در فلش، مورد دلخواه را انتخاب نمایید. مقاله  شارژ با پورت USB تلویزیون برابر با سوختگی مین برد است! را حتما مطالعه کنید.

همانگونه که می‌دانیدبرای مشاهده عکس‌ها، می‌بایست آلبوم، برای پخش موسیقی، موسیقی، و برای پخش ویدئوها می‌بایست فیلم‌ها را انتخاب کنید. دکمه  را فشار دهید و [پوشه ها] را از منویی که نمایش داده می‌شود انتخاب کنید. فهرست موجود، پوشه‌ها و فایل‌ها را بررسی نمایید و فایل مورد نظر جهت پخش شدن را انتخاب نمایید. 

در پخش فایل ها به این نکته توجه نمایید که دستگاه شما از فایل مورد نظر پشتیبانی کند و توانایی پخش آن را داشته باشد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

چند نکته درباره‌ ی وصل کردن USB به تلویزیون

وصل کردن USB به تلویزیون نیز بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. بنابراین در صورتی که قصد وصل کردن فلش به تلویزیون را دارید، بهتر است با نکات این کار آشنا شوید. 

  • توجه داشته باشید که تمام درگاه‌های USB در تلویزیون از USB پرسرعت پشتیبانی می‌کنند. درگاه USB آبی‌رنگ از SuperSpeed ‏(USB 3.0) پشتیبانی می‌کند. 
  • دیگر آنکه هاب‌های USB پشتیبانی نمی‌شوند. به خاطر داشته باشیدکه در حین دسترسی به دستگاه USB، تلویزیون یا دستگاه USB را خاموش نکنید.ضمن آنکه پس از وصل کردن USB به تلویزیون و روشن کردن دستگاه، کابل USB را به یکباره جدا نکنید، و از جدا کردن یا وارد کردن رسانه ضبط خودداری نمایید. انجام این کار ممکن است سبب مخدوش شدن و از دست رفتن داده‌های ذخیره شده در دستگاه USB گردد.
  • نکته‌ی اخر آنکه بسته به نوع فایل ذخیره شده در فلش، ممکن است حتی در صورت استفاده از فرمت‌های پشتیبانی شده، امکان پخش آن در تلویزیون وجود نداشته نباشد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.
چند نکته درباره‌ ی وصل کردن USB به تلویزیون

چرا USB در تلویزیون شناسایی نمی شود ؟ 

عدم پشتیبانی از فرمت USB

بسیاری از تلویزیون‌ها از همه فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل، ممکن است مشکلاتی در خوانش اطلاعات یو اس بی توسط آنها وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کرده و فرمت اطلاعات را تغییر دهید.

نسخه USB و پورت تلویزیون

ممکن است فلش USB شما نسخه USB 3.0 باشد و پورت USB تلویزیون نسخه USB 2.0 باشد. در این صورت، پورت USB ممکن است فلش را نشناسد. همچنین در تلویزیون‌های قدیمی، فلش ممکن است در حالت عادی تشخیص داده نشود و مجبور باشید آن را به صورت دستی فعال کنید. در این حالت، به Source بروید و بخش USB/Media را در تلویزیون خود پیدا کنید.

این مقاله را از دست ندهید : چرا تلویزیون فلش را نمی خواند ؟ 🤔🤔

مرکز تعمیرات تلویزیون

بسیاری از کاربران تلویزیون و مانیتور، صرف نظر ار نوع و برند، ممکن است در حین استفاده از دستگاه‌ با مشکل برخورده لیکن شیوه رفع مشکلات پیش آمده در آن را ندانند؛ نمایندگی مجاز تی وی مانیتور درصدد برآمده تا با تجهیز فضای خویش به پیشرفته ترین امکانات تعمیر و بازیابی و زبده ترین کارشناسان تعمیر، تمامی خدمات مرتبط با تعمیر، بهبود و بهسازی مانیتور را به کاربران ارائه نماید.

شما نیز می توانید با حضور در این مرکز و یا از طریق سیستم سرویس در محل مانیتور از تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات تی وی مانیتور بهره مند گردید و شاهد بازگشت کیفیت دستگاه های کارکرده خویش باشید.‌ جهت آشنایی با واحدهای ارائه دهنده خدمات در مرکز تعمیر تلویزیون و مانیتور می‌توانید به سایر صفحات این وبسایت مراجعه نمایید.

3.6/5 (68 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

221 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • محمد حسین محصلین

    درود دوستان برای فلش میتوانید از ریسیور استفاده کونید تمام رسیور ها فلش خور دارد و با همان کنترول رسیور use را زده و تماشا کونید دروددهاها راه آسان و بدون دردسر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید