اشتراک گذاری

تعمیر چشمک زدن تلویزیون

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای انواع و اقسام تلویزیون های موجود در بازار رخ دهد، چشمک زدن تلویزیون است. چشمک زدن تصویر تلویزیون می تواند بسیار دردسرساز باشد و تلویزیون را به دستگاه بلااستفاده ای تبدیل کند. مسلما هنگام چشمک زدن تلویزیون قادر به تماشای تلویزیون نخواهید بود. این مشکل دارای دلایل متعددی است. در مقاله ی پیشرو به بررسی کلیه ی جنبه های تعمیراتی چشمک زدن تصویر تلویزیون می پردازیم.

هشدار: ضربه زدن به بدنه ی  تلویزیون ممنوع است.

پبش از آنکه با دلایل چشمک زدن تلویزیون آشنا شوید، باید بدانید که چشمک زدن تصویر تلویزیون به هیچ عنوان یک اختلال جزیی و پیش پا افتاده نیست. بنابراین از دستکاری ناشیانه ی سیستم بپرهیزید. بسیاری از اختلالات تصویر تلویزیون های قدیمی با ضربه زدن به بخش پشتی بدنه برطرف می شدند، اما ضربه زدن به قسمت پشتی پنل تلویزیون های امروزی می تواند طی مدت زمان کوتاهی بر حجم خرابی های دستگاه بیافزاید. اگر با مشکل چشمک زدن تصویر تلویزیون رو به رو هستید، دستگاه را خاموش کنید و نسبت به تعمیر تخصصی سیستم اقدام نمایید.

تعمیر چشمک زدن تلویزیون

دلایل چشمک زدن پاور تلویزیون

موارد مختلفی می تواند موجب چشمک زدن پاور تلویزیون شود که در اکثر موارد یک ایراد یا نقص فنی در تلویزیون موجب بروز این مشکل می شود. یکی از اصلی ترین موارد نوسانات برق است که می توان با ایجاد یک سری مشکلات در پاور تلویزیون، موجب چشمک زدن آن شود. خصوصا اگر در اثر نوسانات برقی برد تغذیه دستگاه یا مدار برق آن آسیب ببیند، مشاهده می کنید که پاور تلویزیون مدام چشمک می زند. علاوه بر برد تغذیه، خرابی و مشکلات مادربرد یا همان برد اصلی تلویزیون هم می تواند علت چشمک زدن دکمه پاور باشد.

مین برد یا همان برد اصلی با قطعات مختلفی از جمله تیونر یا پورت ها در ارتباط است و وظیفه انتقال سیگنال ها برای پخش تصاویر را دارد. اگر خود مین برد یا قطعات روی آن از جمله خازن ها یا کابل های فلت داخل تلویزیون دچار مشکل شوند، احتمالا دکمه پاور شروع به چشمک زدن می کند. از طرفی اگر مشاهده کردید که دکمه پاور تلویزیون دائما در حال چشمک زدن است، این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از یک محافظ برق معیوب یا مشکل در کابل ها و پریز برق، جریان ولتاژ ورودی به تلویزیون مدام کم و زیاد شود و به همین دلیل هم چراغ پاور چشمک می زند.

پروسه ی تعمیر مشکل چشمک زدن تلویزیون

روند تعمیر مشکل چشمک زدن تلویزیون در 3 روش مختلف زیر انجام می شود

تعمیر بک لایت تلویزیون

نیم سوز شدن یا ضعیف شدن بک لایت خیلی ساده منجر به پیدایش مشکل چشمک زدن تلویزیون می شود. بک لایت نور پس زمینه ی تشکیل تصاویر تلویزیون را مهیا می سازد. یک اختلال جزیی در ساختار فنی بک لایت منجر به پیدایش تصاویر کدر و بی کیفیتی خواهد بود که ممکن است با چشمک زدن و سوسو زدن نیز همراه شود.

ترمیم وضعیت کابل lvds در تلویزیون

یکی دیگر از دلایل چشمک زدن تلویزیون، قطعی کابلی به نام lvds است. این کابل پل ارتباطی میان برد تیکان و مین برد است. زمانی کابل lvds کارایی خود را از دست می دهد، پردازش های تصویر به درستی انتقال داده نشده و مشکل چشمک زدن تصاویر موجود در پنل اتفاق می افتد. 

به طور کلی اگر 7 سال از زمان خرید تلویزیون گذشته است، احتمال قطعی کابل lvds بالاست. قطعی کابل lvds در اثر استهلاک امری طبیعی است. با حضور در نمایندگی تی وی مانیتور می توانید چنین اختلالاتی را به بهترین شکل ممکن در مدت زمان کوتاهی برطرف سازید. لازم به ذکر است که تمامی سرویس های این دپارتمان تخصصی به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می گردد.

تعمیر پنل تلویزیون

اگر مشکل چشمک زدن تلویزیون ریشه در خرابی پنل سیستم داشته باشد، هزینه ی ترمیم و بازیابی دستگاه افزایش می یابد. پنل اصلی ترین و در عین حال گران قیمت ترین بخش تشکیل دهنده ی هر تلویزیون است. اما جای نگرانی نیست. نمایندگی تعمیرات تلویزیون فرآیند تعمیر پنل تلویزیون را با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی امکان پذیر انجام می دهد. البته جهت پیشگیری از خرابی پنل پیشنهاد می کنیم به نکات ایمنی بهره گیری از تلویزیون دقت داشته باشید. برای تعمیر خرابی پنل تلویزیون خود با ما تماس بگیرید.

3/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩