اشتراک گذاری

تعمیر مین برد تلویزیون

مین برد از آن دست قطعاتی است که با بروز خرابی در آن، کل عملکرد تلویزیون، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. از همین رو توصیه می‌شود اشکالات پیش آمده در این بخش از دستگاه یعنی مین برد تلویزیون-، در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن رفع گردد. خرابی مین برد، نشانه های متعددی دارد، که با مشاهده آنها می توان بروز اشکال در این قطعه را تشخیص داد. 

(در بخش های آتی برخی از نشانه های خرابی مین برد تلویزیون شرح داده خواهد شد). در صورت تشخیص کارشناس تعمیر، مبنی بر اینکه مین برد تلویزیون دچار اشکال شده است، دو راه پیش روی شما خواهد بود. راه نخست، تعمیر مین برد تلویزیون و راه دیگر تعویض مین برد است. اما، آنچه که در این بین مهم و حائز اهمیت است، تشخیص درست این مسئله است که آیا امکان تعمیر مین برد تلویزیون وجود دارد یا خیر.

مین برد تلویزیون

مرکز تخصصی تعمیر مین برد تلویزیون

در صورتی که شما کاربران گرامی از بروز خرابی در این بخش از دستگاه مطمئن هستید می توانید تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون را از کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلویزیون درخواست نمایید. سرویس های مرتبط با این بخش، هم در تعمیرگاه مجاز تلویزیون و هم به صورت سرویس در محل تلویزیون ارائه می گردد. 

خدمات مرتبط با تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون  در این مرکز صرفاً پس از عیب یابی صحیح دستگاه و تشخیص درست اشکال پیش آمده در آن انجام می پذیرد. مرکز تعمیر تلویزیون ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصیِ مرتبط با ارتقاء، ترمیم، بهسازی، سرویس و تعمیرات این محصول است. این مرکز، با بهره‌‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و با همکاری جمعی از مهندسان و کارشناسان این حوزه، فضایی ایجاد نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات ایجاد شده در این دستگاه را رفع و برطرف نمود.

تعمیر برد تلویزیون در محل

تعمیر مین برد تلویزیون در محل می تواند بهترین سرویس انتخابی برای کاربرانی باشد که به هر دلیل مین تلویزیون آنها دچار اختلال و خرابی گشته است لیکن امکان جابجایی و تحویل آن به تعمیرگاه را ندارند. تبدیل این گزینه به بهترین انتخاب برای این دسته از کاربران، از آن روست که در این سرویس، نیازی به حمل و جابجایی دستگاه نیست و تعمیرکاران تلویزیون، خود، در محلِ مورد نظرِ مشتری حضور می یابند. 

در این سرویس، نیازی به جابجایی و حمل دستگاه نبوده، و تمامی عملیات مورد نیاز جهت بهسازی و تعمیر دستگاه معیوب، در محل انجام می پذیرد. متقاضیان این سرویس می توانند درخواست خویش مبنی بر نیاز به استفاده از سرویس تعمیر مین برد تلویزیون در محل را از طریق یکی از راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت ثبت نمایید. کارشناسان این بخش بلافاصله پس از تماس شما به محل اعزام شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را آغاز می‌کنند.

تعمیر مین برد تلویزیون در محل

هزینه تعویض مین برد تلویزیون

هزینه تعویض مین برد تلویزیون، به قیمت نمونه جدید این قطعه بستگی دارد. با توجه به آسیب هایی که قطعات فیک و تقلبی به تلویزیون وارد می کنند، ضروری است که مین برد جدید حتما اورجینال باشد. مین بردهای اصل معمولا گران هستند و به همین دلیل هزینه تعویض مین برد تلویزیون هم بالاست. البته در مقایسه با قطعاتی همچون بک لایت و پنل، مین برد به مراتب قیمت پایین تری دارد.

اصلی‌ترین علل خرابی برد تلویزیون

مین برد یا برد مادر Main board به نوعی اصلی ترین بخش در ساختار تلویزیون به حساب می آید. زیرا بر روی مین برد، پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … قرار می گیرد. خرابی این بخش از دستگاه، عموماً به دلیل استفاده از کابل hdmi است که اورجینال دستگاه نیست و نامرغوب است. استفاده از کابل های نامرغوب و اتصال آنها به تلویزیون، باعث سوختن cpu و در نهایت خرابی مین برد می گردد. 

در صورت خرابی این بخش از دستگاه، هم امکان تعویض و هم تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ وجود دارد. در ارتباط با این دو سرویس، بد نیست بدانید که تعویض مین برد تلویزیون، در قیاس با قیمت کلی این دستگاه، مقرون به صرفه است و چندان بالا نیست. در هر حال تخصصی ترین دریافت سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر مین برد تلویزیون  و سایر بردهای موجود در این دستگاه با حضور در مرکز تعمیر تلویزیون و یا از طریق تماس با این مرکز، امکان پذیر است.

مین برد تلویزیون یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در یک دستگاه تلویزیون می باشد ، مین برد تلویزیون وظیفه دریافت سیگنال های آنالوگ صدا و تصویر و تبدیل آنها به سیگنال دیجیتال جهت انتقال به بورد تیکان (T-con) از طریق LVDS را بر عهده دارد . همچنین این قطعه با نام های مادربرد، برد اصلی ، برد A/V ، برد منطقی و ماژول اصلی نیز شناخته می شود. همچنین مین برد قطعاتی نظیر CPU و آی سی فلش دستگاه را در بر می گیرد.

علائم خرابی مین برد تلویزیون

در صورت مشاهده یک یا تعدادی از علائم زیر احتمال آن وجود دارد که خرابی مین برد تلویزیون اتفاق افتاده باشد:

  • گیر کردن(هنگ) تلویزیون در مرحله نمایش لوگو
  • مدت کوتاهی بعد از روشن کردن تلویزیون دستگاه به طور خودکار مجددا خاموش می شود.
  • بعد از هر بار خاموش کردن تلویزیون تنظیمات آن به حالت قبل باز می گردد
  • صدای تلویزیون ضعیف یا قطع می شود
  • رنگ های تلویزیون دچار اخلال شده یا تصویر به صورت نگاتیو شده نمایش داده می شود.
  • تلویزیون روی حالت استندبای می ماند و روشن نمی شود.
  • خروجی های AV و HDMI دستگاه تصویر نمی دهند.
  • مشاهده شدن خطوط عمودی روی صفحه نمایش

در بعضی از موارد یاد شده تنها با تعمیر مین برد دستگاه ، دستگاه به حالت عادی بر می گردد و نیازی به تعویض کامل مین برد نخواهد بود. از جمله مشکلات قابل تعمیر می توان به مشکل در آی سی فلش دستگاه اشاره کرد که با بروزرسانی نرم افزار در برخی موارد مشکل دستگاه برطرف خواهد شد.

تعویض مین برد تلویزیون

در صورتی که تعمیر مین برد ممکن نباشد تنها راه باقی مانده تعویض مین برد دستگاه خواهد بود. برای این منظور تلویزیون را روی یک سطح صاف رو به زمین بخوابانید ، پیچ های دستگاه را باز کرده و جهت جلوگیری از گم شدن در مکانی امن قرار دهید ، قاب پشتی دستگاه را به آرامی جدا کرده و کنار بگذارید ، معمولا بهترین راه شناسایی مین برد دستگاه دیدن جک های صدا و تصویر روی آن است ، نوار کنداکتور را (در صورت وجود) به آرامی باز کنید، حالا اتصالات مین برد را به سایر قطعات باز کنید.

برای اینکار ابتدا باید قفل نگهدارنده سوکت کابل های فلت را با دقت و ظرافت باز کنید و بقیه اتصالات سوکتی را با ظرافت جدا کنید، توصیه می شود قبل از شروع اینکار از وضعیت قرارگیری اتصلات و قطعات عکس بگیرید تا بعدا دچار سردرگمی نشوید. حالا پیچ های متصل کننده مین برد به شاسی دستگاه را باز کنید و برد را جدا کنید، حالا برد جدید را جایگذاری کنید و مراحل گفته شده را برعکس طی کنید و بعد از بستن دستگاه را تست کنید.

توجه داشته باشید که چه تعمیر و چه تعویض مین برد نیازمند مهارت است اگر از کافی بودن مهارت خود در این راستا اطمینان ندارید، جهت جلوگیری از آسیب به دستگاه خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت و کمترین هزینه مشکلات دستگاه شما را برطرف نمایند.

تعویض مین برد تلویزیون

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

برای تعمیر مین برد تلویزیون ال جی، باید اجزای این قطعه بررسی شده و تعمیر یا تعویض شوند. اجزای برد شامل ترانزیستور، چندین مقاومت و خازن و … هستند که در صورت آسیب دیدگی، عملکرد برد را نیز مختل می کنند. البته این روش همیشه موثر نیست و در صورت سوختن برد، باید حتما این قطعه را با نمونه جدید تعویض کرد. تنها تکنسین های مجرب تعمیر تلویزیون قادر به تشخیص این مسئله هستند و در صورت نیاز به تعویض مین برد، حتما از نمونه اورجینال استفاده می کنند.

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

یکی از خدمات نمایندگی تعمیر تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران، تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ است. بدین منظور، اول برد اصلی بررسی شده و میزان خرابی آن مشخص می شود. سپس در صورت امکان، اجزای برد تعویض می شوند تا مشکلات صدا، روشن و خاموش شدن و … در تلویزیون برطرف شوند. اگر برد قابل تعمیر نباشد، همکاران ما آن را تعویض می کنند تا عملکرد تلویزیون به حالت عادی بازگردد.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

عملیات تعمیر مین برد تلویزیون سونی هم مثل دیگر برندها انجام می شود و تفاوت محسوسی ندارد. تکنسین های تعمیرات تلویزیون، تلاش می کنند که برد را تعمیر کرده و تا حد امکان از تعویض آن جلوگیری کنند. با این حال ممکن است این قطعه قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت هزینه نهایی تعمیر مین برد افزایش پیدا کرده و شامل قیمت برد جدید هم می شود.

تعمیر مین برد تلویزیون شارپ

برای تعمیر مین برد تلویزیون شارپ هم باید اول این قطعه را با دقت عیب یابی کرده و میزان آسیب دیدگی آن را مشخص کرد. پس از آن می توان تعیین کرد که این قطعه قابل تعمیر است یا باید تعویض شود. در صورتی که امکان تعمیر برد اصلی وجود داشته باشد، این قطعه تعمیر می شود؛ در غیر این صورت باید آن را با نمونه اصلی و اورجینال جایگزین کرد تا مشکلات تلویزیون برطرف شوند.

تعمیرات تلویزیون

سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر تلویزیون محدود به مدل و نوع خاصی از تلویزیون  نیست. شما کاربران گرامی دارنده هریک از مدل های تلویزیون  که باشید می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با تلویزیون خویش، تخصصی ترین تعمیرات مورد نیاز – ازجمله سرویس های مرتبط با تعمیر مین برد تلویزیون  – را دریافت نمایید. جهت استفاده از خدمات ارائه شده در این مرکز کافی است تا در صورت افت عملکرد دستگاه تلویزیون  و یا بروز هرگونه نقص در بدنه و تصاویر آن و یا حتی خرابی بخشی از آن با مرکز تعمیرات تخصصی تلویزیون تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی مهندسان و متخصصان این مرکز در زمینه تعمیر و اصلاح دستگاه خود بهره‌ ببرید.

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور

درمرکز تعمیرات تی وی مانیتور، تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران تلویزیون حضور داشته و به واسطه ی دانش تخصصی و مهارت بالای خود، قادر به ترمیم کلیه مشکلات این دستگاه می باشند. انواع LED و  LCD از کلیه ی برندهای موجود همچون ال جی، توشیبا، شارپ، صنام، اسنوا، سامسونگ، سونی و … در این مرکز پذیرفته شده و تعمیر می گردند. استانداردهای جهانی تعمیرات تلویزیون همواره در حال تغییر هستند.

مرکز تعمیرات تی وی مانیتور برای بالا بردن راندمان کاری خود و جلب رضایت مشتریانش، همگام با این تغییرات پیش رفته و همواره خدمات را در سطحی به روز به کاربران ارائه می دهد. از این رو می توانید اطمینان داشته باشید که محصول شما در این مرکز به صورت تخصصی تعمیر شده و استانداردهای موجود در ترمیم آن رعایت شده است.

سوالات کاربران

آیا تعمیر مین برد تلویزیون امکان پذیر است؟

در برخی موارد، تعمیر مین برد تلویزیون امکان پذیر است. با این حال، در برخی موارد، خرابی مین برد تلویزیون به قدری شدید است که تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید مین برد تلویزیون تعویض شود.

چگونه می توان از خرابی مین برد تلویزیون جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرابی مین برد تلویزیون، باید از تلویزیون به درستی استفاده کنید. از جمله نکات مهم برای جلوگیری از خرابی مین برد تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تلویزیون را در محیطی خشک و خنک قرار دهید.
  • از ضربه زدن به تلویزیون خودداری کنید.
  • تلویزیون را در معرض حرارت یا رطوبت زیاد قرار ندهید.
  • تلویزیون را به طور مداوم روشن نگذارید.
هزینه تعمیر مین برد تلویزیون چقدر است؟

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون به عوامل مختلفی مانند مدل تلویزیون، نوع خرابی و هزینه قطعات مورد نیاز بستگی دارد. در برخی موارد، تعمیر مین برد تلویزیون ممکن است هزینه بالایی داشته باشد و در برخی موارد نیز ممکن است تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد.

در صورت خرابی مین برد تلویزیون چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت خرابی مین برد تلویزیون، بهتر است تلویزیون را به مرکز تعمیرات تلویزیون بیاورید. تا تکنسین های این مرکز با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مخصوص، مین برد تلویزیونتان را تعمیر کنند.

4.6/5 (7 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید